Weleda - pionjärer inom naturlig hudvård

Konsumenter blir allt mer ansvarsmedvetna. De ställer också högre krav på sina produkter, om allt från vilka ingredienser som används till det etiska- och sociala ansvaret som varumärket har. På en marknad med stort utbud, i kombination med en växande efterfrågan på naturliga produkter samt ökat antal certifieringar blir det svårt för kunden att orientera sig.

Uttrycket ”Cleaner Beauty” används numera ofta i tidningar, artiklar och sociala medier. För Weleda innebär ’renare skönhet’ mer än att tillverka hudvård utan syntetiskt innehåll, även om det är en bra start! Vi tillverkar naturlig ekologisk hudvård som är NATRUE-certifierad och fria från syntetisk doft, färg- och konserveringsmedel. De innehåller inga GMO-ingredienser, mineraloljor, silikoner eller parabener. För oss betyder ”Cleaner Beauty” även att se holistiskt på skönhet och hälsa. Att ha en helhetssyn för att stärka kropp och sinne, men också försöka minimera påverkan av världen runt om oss, vilket följer de principer vi har arbetat för i över 95 år.

Oavsett om det gäller naturliga produkter, engagemang för hållbarhet, biologisk mångfald eller etiska metoder, så kännetecknar ’renare skönhet’ allt Weleda gör - det har det alltid gjort och kommer alltid att göra.

Weleda bidrar till ökad areal ekologisk och hållbar odling i världen, vilket bland annat sker ifall fler börjar använda mer ekologiskt framställda hudvårdsprodukter. Bara de senaste 10 åren har Weleda tillsammans med samarbetspartners bidragit till att odlingar ställts om från konventionella till ekologiska på över 10 000 hektar (ca 14 000 fotbollsplaner).

WELEDA VÄRLDENS BÄSTA HÅLLBARA HUDVÅRDSFÖRETAG
Weleda är utsedd till bästa hållbara/fairtrade företag inom naturlig hudvård. Våra produkter är 100% naturliga, ekologiskt certifierade av NATRUE*, har 0% syntetiskt innehåll, är dermatologiskt testade och ej djurtestade.
*en av de certifieringar som ställer högst krav på naturlig hudvård i Europa, www.natrue.org.