Weleda - populärt bland världens föräldrar

Pressmeddelande   •   Aug 15, 2012 08:55 CEST

Över 44.000 röster lades i 95 olika kategorier inför "Loved By Parents Awards 2012" och Weleda vann utmärkelser i 5 stycken av dem - ett fantastiskt resultat!

Weleda vann 1:a priset i kategorin "Bästa Etiska Varumärke". Vidare vann Calendula Shampoo & Body Wash hela 3 st silver i kategorierna: "Bästa Badprodukt för barn", "Bästa Hudvårdsprodukt för barn" och "Bästa Etiska produkt", vilket bekräftar att detta verkligen är en familjefavorit!

Weledas effektiva och helt naturliga Stretch Mark Massage Oil vann även den silver i kategorin "Bästa hudvårdsprodukt för gravida".

"Loved By Parents Awards uppmärksammar de allra bästa barnprodukterna som finns på dagens hektiska marknad. Att Weleda vinner 5 stycken utmärkelser med sitt sortiment är en otrolig prestation och ett bevis på hur fantastiskt  detta varumärke är!" säger Tina Summers, redaktör för lovedbyparents.com.

lovedbyparents.com är en välbesökt brittisk websida för föräldrar innehållande b.l.a. tävlingar, forum och produktrecensioner.

För mer information och bildmaterial, vänligen kontakta Weleda:
Ingela Wikman
ingela.wikman@weleda.se

Imagebank:
www.web-to-print.se/weleda
Log in: press@weleda.se
Password: press

Du hittar oss på www.facebook.com/weledasverige och www.facebook.com/weledababybarn - följ oss där!

Weleda grundades i Schweiz 1921 och är det ledande företaget inom naturlig, ekologisk hudvård i Europa. Huvudkontoret för den nordisk-baltiska verksamheten ligger i Järna i Sverige och har 35 medarbetare och en omsättning på 68 MSEK. Vi arbetar utifrån värderingarna kvalitet, långsiktighet, trovärdighet, ansvar och personlig omtanke.

Weleda AB Skillebyholm 4 ∙ 153 91 Järna
Fax 08-522 961 02