Top-Oil Terra ingår i serien av livsmedelssäkra hårdvaxoljor från Osmo.

Livsmedelsgodkänd hårdvaxolja i nya kulörer

Den perfekta ytbehandlingen i köket
Osmo Top-Oil Hårdvaxolja för bänkskivor gör köksbänkar, bordskivor och andra träytor inomhus vackra och lättskötta. De blir vattenavvisande, tåliga mot spill av hushållskemikalier och vätska som vin, öl, läsk mm. Alla produkterna i serien är livsmedelssäkra.

3 nya kulörer - du väljer utseende

3037 Vit, 3038 Terra och 3039 Grafit är de senaste tillskotten i Top-Oil serien. De sidenmatta kulörerna appliceras en eller två gånger, beroende på hur intensivt utseende man vill ha.

För ett mer transparent utseende, utförs 1 applicering med pigmenterad Top-Oil + 1 applicering med ofärgad Top-Oil 3028 alt. 3058. Föredrar man istället ett mer intensivt utseende utförs båda appliceringarna med en av de pigmenterade varianterna. Tips! Gör alltid ett prov på undersidan av träytan ex. en bänkskiva, för att se så resultatet blir som önskat, innan hela ytan behandlas.

Säljs av fackbutiker
Osmo Top-Oil finns i 0,5 liters burk som räcker till ca. 10 m träbänkskiva, och även 0,005 liters småpåsar som gör det enkelt att testa vilken variant som passar bäst. Säljs hos färg- och byggfackhandeln över hela landet. Hitta återförsäljare och mer information på vår hemsida.

Följ Welin & Co på facebook
Följ Welin & Co på instagram

Anette Olsson

Presskontakt Marknad 08-544 10 444
Björn Törnquist

Presskontakt VD 08-544 10 440

En ledande distributör av naturliga ytbehandlingsprodukter för trä och andra naturmaterial

Kvalitet och kunskap, skydd och försköning i snart 90 år. Welin & Co har sedan starten 1936 arbetat med kvalitetsprodukter för ytbehandling av trä och andra naturmaterial. Kvalitetsvarumärken är ett självklart val.

Welin & Co är distributör av Osmo, Timberex, Rust-Oleum/Mathys, OrganoWood, Auson i Sverige och Danmark.
För Timberex gäller distribution med ensamrätt även i Norge, Finland och Estland. Gammeldags är vårt eget varumärke som säljs i Norden, Estland och Belgien. I vårt sortimentet finns även tillbehör under varumärket Welin.

För oss är förmedling av kunskap minst lika viktigt som ett sortiment av hög kvalitet. Därför lägger vi stor vikt vid utbildning och väljer återförsäljare med omsorg. I Sverige finns vårt produktsortiment att köpa i färg- och byggfackhandeln och hos grossister.

Welin & Co AB
Stenhagsvägen 45-47