Haninge kommun tar hälsa på allvar och väljer Wellnet

Efter en utvärderingsprocess vann Wellnet AB Haninge kommuns förtroende att vara partner i kommunens satsning att aktivt och långsiktigt skapa hälsofrämjande arbetsplatser med friska och nöjda medarbetare. Från och med årsskiftet har kommunens nästan 5 000 anställda tillgång till Wellnets friskvårdsplattform, där de enkelt väljer bland ett brett utbud av friskvårdstjänster för sitt friskvårdsbidrag.

Haninge kommun visar att de tar hälsa på allvar – förutom den nya friskvårdsplattformen utökades nyligen friskvårdsbidraget för att underlätta och uppmuntra medarbetare till mental och fysisk aktivitet och en sund livsstil.

– Att arbeta förebyggande och hälsofrämjande är en god investering både för medarbetare och för kommunen som arbetsgivare, säger Thomas Jonsson, utvecklingsstrateg på Haninge kommuns personalavdelning. Som arbetsgivare uppmuntrar vi alla medarbetare till fysisk aktivitet och tillsammans med Wellnet kan vi erbjuda och tillhandahålla ett stort och varierat utbud av aktiviteter för att få fler att utnyttja sitt friskvårdsbidrag och bli mer aktiva.

Wellnet är sedan 2005 Sveriges främsta förmedlare av tusentals hälso- och friskvårdstjänster och har inspirerat över 100 000 medarbetare till ett mer aktivt och hälsosamt liv. Wellnet har därmed aktivt bidragit till att arbetsgivare får personal som är friskare, mer motiverad och mer produktiv. Resultatet blir fler friska, färre i riskzonen och färre sjuka. God hälsa lönar sig helt enkelt.

– Ohälsan ökar för varje år. Förebyggande hälsotjänster som ligger i framkant tillsammans med ett väl genomtänkt friskvårdsarbete lönar sig både på kort och lång sikt. Vi på Wellnet är stolta att kunna säga att vi är extra bra på att hjälpa våra kunder med just detta. Andelen medarbetare som aktiverar sig ökar dramatiskt – år efter år. Vi bidrar till att öka frisknärvaron och sänka sjukfrånvaron. Vi hälsar Haninge kommun varmt välkommen som ny kund till Wellnet och ser fram emot vårt samarbete, säger Sara Norrbom, kommunikationsansvarig, Wellnet AB.

• Hälso-, sjukvård

• friskvård
  • varumärkesstrategi

Sveriges bästa friskvårdsplattform

Wellnet förmedlar, med stöd av en modern digital plattform, innovativa tjänster inom friskvård och hälsa, samt agerar rådgivare åt kunder som vill ta ett helhetsgrepp om hälso- och friskvårdsarbetet. Genom att anlita oss får våra kunder friskare medarbetare, bättre arbetsklimat, vitalare varumärke och hållbarare affärer. God hälsa lönar sig helt enkelt.

Julia Erlandson

Presskontakt Kommunikationsansvarig Kommunikation och samarbeten 0700019738