Nacka kommun satsar på medarbetarnas hälsa och väljer Wellnet

Nacka kommun har valt Wellnet som partner när kommunen nu gör en stor insats för hållbara medarbetare. Wellnet vann Nacka kommuns förtroende för partnerskapet genom en upphandlingsprocess där Wellnet erbjöd den mest fördelaktiga lösningen utifrån Nacka kommuns förfrågan. Nacka kommuns 4 200 anställda har nu genom Wellnet tillgång till ett brett utbud av friskvårdstjänster för möjlighet att träna såväl fysisk som mental styrka.

Nacka kommun vill inspirera sina medarbetare till en hälsosam livsstil och ser Wellnet som rätt partner för att kunna uppnå sina mål. Elisabeth Carle, personaldirektör på Nacka kommun, berättar om bakgrunden till samarbetet.

–     I Nacka kommun vill vi på olika sätt jobba för att främja våra medarbetares hälsa och välbefinnande. För att inspirera fler medarbetarna till en mer hälsosam livsstil har vi valt att samarbeta med Wellnet. Genom samarbetet får vi också en mycket enkel och effektiv hantering av friskvårdsbidraget.

Wellnet är sedan 2005 Sveriges främsta förmedlare av hälso- och friskvårdslösningar och har inspirerat över 100 000 medarbetare till ett mer aktivt och hälsosamt liv. Wellnet arbetar för att stärka sina kunders medarbetare och varumärken och sänka sjukfrånvaron på arbetsplatserna.

–     Nacka är en medveten kommun i framkant som verkligen visar att de tar hållbarhetsfrågan på allvar. För att vara en attraktiv arbetsgivare idag är det A och O att kunna erbjuda medarbetarna de bästa verktygen för att må bra på alla plan, både mentalt och fysiskt. Mår organisationen bra så attraheras nya talanger, det ger engagerade medarbetare och bygger varumärket inifrån. Wellnet är speciellt stolta över att vara partner i satsningen på det förebyggande arbetet för hållbara medarbetare, säger Sara Norrbom, kommunikationsansvarig, Wellnet AB.

Wellnet vill vara en aktör som bidrar till bättre hälsa under hela arbetslivet, men även att lägga grunden för ett långt hälsosamt liv. Genom att uppmuntra och förändra beteendet hos medarbetare hoppas Wellnet kunna vara en inspiration och ett verktyg för ett aktivt liv. Wellnet vill vara ett partner för arbetsgivare som tar hälsa på allvar.

• Hälso-, sjukvård

• friskvård
  • varumärkesstrategi

Sveriges bästa friskvårdsplattform

Wellnet förmedlar, med stöd av en modern digital plattform, innovativa tjänster inom friskvård och hälsa, samt agerar rådgivare åt kunder som vill ta ett helhetsgrepp om hälso- och friskvårdsarbetet. Genom att anlita oss får våra kunder friskare medarbetare, bättre arbetsklimat, vitalare varumärke och hållbarare affärer. God hälsa lönar sig helt enkelt.

www.wellnet.se

Julia Erlandson