Wellnet och Missing Link inleder samarbete för hållbara medarbetare genom hjärnkoll

Wellnet är stolta att inleda samarbete med Missing Link Consultants AB – experter inom ledarskap på hjärnans villkor. Med utgångspunkt i modern hjärnforskning erbjuder de ledarskapsprogram, föreläsningar samt utger tidskriften Holóne som lyfter den senaste forskningen inom neuroscience och ”neuroledarskap”. Wellnet vill tillsammans med Missing Link lyfta vikten av kognitiv och psykosocial hälsa som blir allt mer relevant sett till det ökande antalet sjukskrivningar på grund av psykisk ohälsa. Tillsammans kan vi göra fler företag hållbara.

Samarbetet inleds med två frukostklubbar under våren med temat ”Mind, mage och muskler – nycklar till hållbara medarbetare”. Under frukostarna kommer två av Sveriges främsta experter inom de idag tvärvetenskapliga fälten neuroledarskap, ”mood food”, fysisk aktivitet och hälsa föreläsa om nycklar för hållbara medarbetare.

Marie Ryd, konsult och senior partner i Missing Link Consultants AB, doktor i medicinsk vetenskap, vetenskapsjournalist samt en av Sveriges mest efterfrågade föreläsare inom sitt område, talar om ”Hållbart självledarskap – på hjärnans villkor”.

Ewa Skiöldebrand, kostrådgivare, GI-pionjär, författare och hälsoinspiratör. Samt ofta anlitad föreläsare och kostexpert i media talar om hur man genom hjärnkoll på maten ökar energinivån och minskar stressnivån.

Wellnet ser fram emot samarbetet som gör det möjligt att på ett än mer omfattande sätt erbjuda företag och organisationer helhetslösningar för hållbara medarbetare.