Urban Veda på British Pop Up i Mölndal galleria!

Urban Veda är ett naturligt hudvårdsmärke baserat på Ayurveda, som härstammar från den indiska filosofin för 5000 år sedan i Himalaya. Urban Veda är helt nytt i Sverige och ett av de första konsumentrelaterade eventen äger rum på British Pop Up i Mölndal gallerias 15 februari t o m 31 mars. Under denna pop up ges möjlighet att uppleva Urban Vedas hudvård och det kommer även att finnas möjlighet att köpa produkter på plats.

Den 28 februari bjuds det in till  "meet the buyer day" vilket innebär att intresserade återförsäljare (salonger, spa, butiker och onlineaktörer) kan titta förbi men även boka in personliga möten med Urban Veda för att diskutera ett eventuellt samarbete.

Urban Veda är ett väletablerat varumärke på den brittiska marknaden, som andas stolthet över varumärkets innovativa formuleringar och naturligt framtagna ingredienser, framtagna utan några som helst skadliga kemikalier, tillsatser eller utfyllnadsmedel. Ingredienserna är baserade på terapeutiska egenskaper från växtriket av absolut högsta kvalitet, som lugnar och livar upp en trött hud. För att respektera och skydda naturen används endast ingredienser som försäkrar tillväxt och biologisk mångfald. Varje enskild serie inom Urban Veda har sin egen unika blandning av essentiella oljor som är rika på aromer och med en lyxig känsla.

Ayurveda (ah-yoor-vay-da) delar in människan i tre personlighetstyper, så kallade doshor: vata, pitta och kapha. Urban Veda har tagit fram hudvård som ska möta behoven av de olika doshorna; vata (torr/fuktfattig hud), pitta (känslig hud) och kapha (fet/blandhud) samt en tri-dosha-serie som riktar sig mer till en mogen hudtyp. För att ta reda på vilken dosha och tillhörande hudvård som passar kan man göra ett online dosha-test.

www.urbanveda.com / What´s Your Dosha?

För mer information kring Urban Veda och kommande pop up event i Mölndal kontakta

WeMake AB

Catagory Manager Beauty Louise Benediktsson