Almacabio - 45 år av seriöst miljötänk

Almacabios Ekologiska/Biologiska Tvätt- och Rengöringsmedel har varit en hållbar självklarhet i Italien sedan tidigt 70-tal då de tre vännerna och miljöaktivisterna Albert, Marga och Carlo startade sitt projekt med att skapa de bästa rengöringsmedlen som över huvud går att skapa. Produkterna är inte bara otroligt effektiva på att avlägsna smuts och oönskade odörer men är dessutom alltid framställda med största hänsyn till människor, djur och natur.

Stentuff Miljöcertifiering utan att göra avkall på Effektivitet

Almacabios vision sedan start för 45 år sedan har alltid varit att stå för en produktion som låter planeten Jorden fortsätta att vara en fantastisk, unik och oersättlig planet. Därför är alla produkter:

• Helt växtbaserade (förutom vatten)
  • Fullständigt och snabbt biologiskt nedbrytbara
  • Högkoncentrerade
  • Paketerade i förpackningar av återvunnen plast och återvinningsbara

Dessutom är alla Almacabios produkter för hälsans och miljöns skull 100% fria från:

• GMO
  • Allergener, klor eller klorbaserade oxidanter, parabener och syntetiska aktivatorer för blekning
  • Tungmetaller, giftiga för människor, djur och miljö
  • Fosfater och andra cancerframkallande eller misstänkt cancerframkallande ämnen
  • Råvaror av animaliskt ursprung
  • Djurförsök av alla slag

Almacabio har varit dominerande på den EKO-inriktade markanden i sydeuropa i 45 år och finns nu äntligen även i Sverige. Importeras/Distribueras av Ecoworld of Scandianvia AB i samarbete med WeMake AB.

Almacabio, En Naturlig Del av Städskåpet!

WeMake AB är nordens största oberoende sälj- och logistikpartner, inom hälsa och hållbarhet,med drygt 500 varumärken och 4000 produkter i lager. Sortimentet består av kosttillskott, vitaminer, mineraler, ekologiska livsmedel, drycker, sport, träningsprodukter, naturlig hudvård och kosmetik och andra saker som kan göra gott för både individens och planetens välmående. Vårt arbete är en ständig resa mot en bättre framtid, det gäller lika mycket vårt nuvarande utbud och kommande produkter, till hur vi jobbar och vilka vi samarbetar med. Det är avgörande för vår planet att vi alla sätter ner foten och börjar förändra de produkter vi människor har skapat och hur de tillverkas samt distribueras. För oss finns det inget alternativ än att vara med och skapa den framtiden vi vill leva i — att lämna ett mindre fotavtryck än gårdagens. We are makers and believers!

WeMake Kundtjänst

Kontaktperson 040 - 671 22 00