WeMake blir distributör för True Organic of Sweden!

WeMake blir distributör åt True Organic of Sweden, svensk ekologisk hudvård utan onödiga tillsatser, som har funnits på den svenska marknaden sedan 2014. True Organic of Sweden är en multifunktionell hudvårdsserie, totalt sex produkter för kropp och ansikte, med namn som All You Need Is Me (multifunktionell hudcreme), Undercover Agent (naturlig unisex deodorant), Face IT (ansiktsserum), Sea Me Mask (ansiktsmask) samt Body Buddy (Body lotion).  Förpackningarna, som består av praktiska tuber, är tillverkade av miljövänligt material i form av sockerrör och är smidiga att ta med på resan eller i träningsväskan.

Valet av WeMake som distributör föll på deras B2B nätverk, säger grundaren av True Organic of Sweden Tina De Sousa. WeMake satsar på naturliga och ekologiska produkter och jag tror det är dags att få ny energi och aktivitet i distributionen av varumärket. WeMake är ett företag som har visat att de kan anta utmaningen, som satsar på ny marknadsföring, och redan har visat att de vill utvecklas tillsammans med True organic of Sweden.

WeMake har sedan tidigare distribuerat delar av True Organic of Sweden till bland annat hälsofack och online apotek. Nu när WeMake tar över hela distributionen av varumärket är målet att nå ut till många fler olika säljkanaler vi tidigare inte haft, säger Louise Benediktsson Category Manager på WeMake. True Organic of Sweden passar väldigt fint in i vår uppdaterade portfölj inom skönhet och hygien då produkterna är naturliga och uppfyller Wemakes krav på "bra för person och planet". Vi ser fram emot ett nytt samarbetssätt  med ett varumärke helt rätt i tiden, avslutar Louise Benediktsson.

För mer information kring True Organics

Kontakt True Organic of Sweden

Tina de Sousa

tina@trueorganicofsweden.com

Kontakt WeMake AB

Category Manager skönhet & hygien Louise Benediktsson

louise.benediktsson@wemake.se

www.wemake.se

WeMake AB är nordens största oberoende sälj- och logistikpartner, inom hälsa och hållbarhet, med drygt 500 varumärken och över 4000 artiklar i lager. Sortimentet består av kosttillskott, vitaminer, mineraler, ekologiska livsmedel, drycker, sport, träningsprodukter, naturlig hudvård och kosmetik och andra saker som kan göra gott för både individens och planetens välmående. Vårt arbete är en ständig resa mot en bättre framtid, det gäller lika mycket vårt nuvarande utbud och kommande produkter, till hur vi jobbar och vilka vi samarbetar med. Det är avgörande för vår planet att vi alla sätter ner foten och börjar förändra de produkter vi människor har skapat och hur de tillverkas samt distribueras. För oss finns det inget alternativ än att vara med och skapa den framtiden vi vill leva i — att lämna ett mindre fotavtryck än gårdagens. We are makers and believers!

Louise Benediktsson

Category Manager Skönhet & hygien 460724008277