Besöksrekord på Wenngarns Skördedagar 2016

Cirka 30 utställare fanns på plats på logen och på vår marknadsgata för att sälja allt från växter, nyskördade grönsaker och vintagekläder. Intressanta föreläsningar om plantering, äpplen och om hur det nya Wenngarnsglasen tagits fram i samarbete med Orrefors lockade också besökare.

På söndagen anordnade tidningen Klassiker sin årliga bilträff i slottsparken med ca 1200 deltagande bilar, även det ett rekord.

Många utav utställarna på marknadsgatan och på logen var lokala och från närområdet.

Sigtuna Kulturförening öppnade upp konceptet Konstnärsflygeln under dagarna och den lokala företagaren Fröken Pralin ordnade på söndagen Vintagemässa på logen, något som lockade många besökare.

- Att samarbeta lokalt är av stort intresse för oss, att kunna erbjuda lokala konstnärer en plats att visa sitt arbete och sin konst och att kunna erbjuda små och stora lokala företag en möjlighet till exponering känns fantastiskt. Vårt mål med Wenngarn är att vi skall vara en arena för många olika evenemang, besökaren ska få uppleva hela Wenngarn och känna att det alltid finns något att uppleva, fortsätter Anna.

Om Skördedagarna

Plats: Wenngarn