Det här kan vara årets bok

WER ger mer av det mesta i sin tionde verktygskatalog. Maffiga WERKTYGSBOKEN X är ännu mer komplett än sina föregångare och presenterar dessutom ett helt nytt kapitel, Detailing.

– Vi har hela tiden blivit bättre och bättre på det vi håller på med och det återspeglar sig i WERKTYGSBOKEN, säger Peter Eriksson, vd och delägare på WER Agenturer.

Innehållsförteckningens nio kapitel skvallrar om den stora produktportföljen, men det är kanske inte förrän du börjar bläddra igenom de mer än 300 sidorna som du ser hur mycket det faktiskt handlar om. Från tryckluftsverktyg, elprodukter, slipsugar och hydraulik till tillbehör, förbrukningsmaterial, tejp & lim och personligt skydd. Och så det nya kapitlet som helt och hållet fokuserar på produkter för detailing.

Nytt kapitel och mer utbildning

WER har under de senaste åren successivt stärkt sortimentet inom detailing. Nu ser man ett gyllene tillfälle att presentera alla de noggrant utvalda produkterna för polering, tvätt och underhåll av fordon. Här finns bland annat polermaskiner från Rupes, kemprodukter från Chemical Guys, våt- och torrsugar från Elsea, tvättsystemet Grit Guard, mobila torkar från Metrowac och borstar från Wheel Woolies.

Den nyutgivna katalogen innehåller dessutom ett stort antal utbildningssidor med tips och kunskap som kan vara guld värd i användarens vardag.

Första katalogen lyfte i krisen

WER gav ut sin första katalog 2009, trots den globala ekonomiska kris som pågick och som i allra högsta grad påverkade marknaden.

– Vi började med 100 sidor, hade inget direkt tema och ingen design, men våra kunder älskade den. Tryckluftsboken, som den hette då, samlade allt vi hade inom tryckluftsverktyg och lyfte oss på ett sätt som annars inte hade varit möjligt. När branschen och ekonomin gick kräftgång, då tuffade WER på med stabila siffror, berättar Peter Eriksson.

Sedan dess har WER fortsatt att växa och WERKTYGSBOKEN har hängt med. Och nu, precis som 2009, väljer WER att inte följa strömmen – för trots alla digitala alternativ ser man att många kunder vill kunna bläddra fram och tillbaka och få den överblick som bara en fysisk katalog kan ge.

Kontakt och mer information:

Pontus Eriksson, marknadschef WER, 073-661 01 93, pontus@wer

• werktygsboken

WER är en av Sveriges ledande leverantörer av polerutrustning, tryckluftsverktyg, slipmaterial och slipsugssystem. I det breda sortimentet finns starka varumärken som Shinano, Rupes, 3M och Sumake. Huvudkontor, lager och serviceverkstad ligger i Örebro. Läs gärna mer på wer.se