Claes Malmberg, Helena Paparizou och Jan Malmsjö bjuder på skratt och musik i ny Vegasdoftande krogshow i höst

Komikern Claes Malmberg, schlagerdrottningen Helena Paparizou och legendariske Jan Malmsjö står i höst redo att ta med publiken på en musikalisk resa genom ett 60-tal fyllt med en massa humor, glädje och storslagen musik. På scen har trion med sig ett tight åttamannaband och det utlovas ett euforiskt sväng utöver det vanliga, under hela hösten på Kajskjul 8 i Göteborg.

Med premiär den 30 september på Kajskjul 8 i Göteborg, kommer dessa, några av landets absolut folkkäraste artister, bjuda på en härlig nostalgitripp tillbaka till 60-talet, blandat med musikaliska eskapader i nutiden.

– Det här ska bli så jäkla kul. Den här typen av show har jag haft i huvudet ett bra tag. Rat Pack gänget med Sinatra i spetsen var ju så himla coola, musiken var verkligen grym och allt var så elegant och fräckt. Att få göra showen tillsammans med Helena, Jan och alla musiker kommer bli skitkul, det kommer bli jäkligt svängigt och bra, säger Claes Malmberg om nya showen My Way.

Claes Malmberg spelade för utsålda hus på Kajskjul 8 senast våren 2011, och var i fjol ute på turné med sin kritikerrosade föreställning ”En kväll med Claes Malmberg”. Just nu medverkar han i ”Charley’s Tant” som spelas på Intiman i Stockholm tillsammans med Jan Malmsjö. Och i höst möter de alltså upp schlagerstjärnan Helena Paparizou, samt ett storslaget åttamannaband under ledning av Thomas Darelid i nya showen My Way.

My Way har världspremiär på Kajskjul 8 i Göteborg fredagen den 30 september 2016 och spelas torsdag-lördag t o m den 17 december 2016.

Biljetterna släpptes den 29 februari och kan bokas via: www.kajskjul8.se eller på telefon: 031-10 75 50. My Way presenteras av Hellmi och Kajskjul 8. För ytterligare information se: http://www.kajskjul8.se/Evenemang/MyWay

KAJSKJUL 8, HELLMI

Producent: Mikael Hellqvist, Hellmi, tfn: 0705-952460, mikael@hellmi.se

VD Kajskjul 8: Ulrika Kvarnhult, Kajskjul 8, tfn: 031-107555 ulrika.kvarnhult@kajskjul8.se