Högtryck på Krusenstiernska teatern i sommar!

Högtryck på Krusenstiernska teatern i sommar!

Rekordintresse för årets heta sommarfars ”Tresteg i Snedsteg” med Robert Gustafsson, Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna på Krusenstiernska teatern i ”årets sommarstad 2015” Kalmar*. Det lär bli fullsatt i sommar spår föreställningens producent Bosse Andersson.

”Just nu ser det ut som det skulle kunna bli slutsålt innan vi ens haft premiär, så därför har vi beslutat att släppa upp två föreställningar till”, säger Bosse Andersson.

En fantastisk ensemble med storfavoriter, ett inarbetat koncept och mysig tradition samt en lockade vacker gård som alla vill återvända till är det vinnande konceptet, tror Vicky von der Lancken. ”Det är verkligen kul att folk visar att de uppskattar det vi gör och nu vallfärdar till Krusenstiernska teatern”.

Repetitionerna har i år hoppat från stad till stad och har pågått i både Göteborg, på Intiman och i Kärrtorp i Stockholm och flyttar som vanligt ner midsommarhelgen till Kalmar. På grund av den stora efterfrågan har i dagsläget släppts upp 7 föreställningar per vecka, så det blir en svettig sommar före skådespelarna. Nu släpps ytterligare två föreställningar där säsongen egentligen skulle tagit slut efter 26 juli, nämligen 28 och 29 juli.

De senaste åren har Thomas Petersson och Robert Gustafsson gjort stor succé på Krusenstiernska teatern i Kalmar, men alltid stått på scen växelvis vartannat år. Men nu överraskas publiken med att för första gången få se båda komikerna på scenen i Kalmar sommaren 2015. Dessutom tillsammans med ett gäng fantastiska skådespelare: komikern Annika Andersson och välkända Carina Lidbom som är nya på Krusenstiernskas scen och favoriterna från tidigare somrar Robin Stegmar (Zpanska flugan, Älskling jag är visst gift) och Anna-Karin Palmgren (Ett makalöst bröllop, Älskling jag är visst gift). För regin står skådespelaren och regissören Adde Malmberg. Sommarens föreställning utspelar sig i 60-talets Kalmar och trassliga relationer, snedsteg, kärleksaffärer och rappa dialoger blir det gott om.

Tresteg i Snedsteg har premiär 25 juni och spelas tis-sön fram till 29 juli på Krusemstiernska teatern i Kalmar.

I rollerna:
Robert Gustafsson
Thomas Petersson
Annika Andersson
Carina Lidbom
Robin Stegmar
Anna-Karin Palmgren

Regi och översättning Adde Malmberg
Producent Bosse Andersson
Medproducent Vicky von der Lancken
Scenograf Fredrik Dillberg
Kostymdesign Camilla Thulin