Katrin Sundberg firar 40 år på scenen med Sverigeturné för soloföreställningen ”Jag gör vad fan jag vill”!

Efter utsålda och bejublade provföreställningar under hösten beger sig nu Katrin Sundberg ut på en större Sverigeturné med soloföreställningen ”Jag gör vad fan jag vill”. Turnépremiär blir det i Uppsala den 10 februari och turnén gästar 9 orter med 13 föreställningar runt om i landet!

”Jag gör vad fan jag vill” är en humoristisk, naken och underfundig betraktelse över livets många skeden. Den ger svar på frågor som varför människor springer maraton, hur tant-sex går till och varför butiksbiträden ibland låter som marsvin. En soloföreställning för kvinnor och extremt modiga män!

Turnéplan: ”Jag gör vad fan jag vill”
10 februari Uppsala, Reginateatern (samt 22 april)
4 mars Gävle, Gävle Teater
5 mars Vara, Vara Konserthus
10 mars Stockholm, Scala Teatern
12 mars Stockholm, Scala
18 mars Teatern Sundsvall, Sundsvalls Teater
19 mars Örebro, Stora Hotellet
20 mars Örebro, Stora Hotellet
28 mars Göteborg, Kajskjul 8 (samt 24 april)
1 april Malmö, Palladium
15 april Karlstad, Scalateatern
22 april Uppsala, Reginateatern
24 april Göteborg, Kajskjul 8

Biljetterna är släppta via: www.jaggörvadfanjagvill.nu

Om: Katrin Sundberg började sin karriär som dansare, sedan som koreograf. Idag är hon mer känd som skådespelare, musikalartist och manusförfattare. Vi har sett henne i flera musikaler som: Hairspray, Dirty dancing, Flashdance och senast succén Karl-Bertil Jonssons julafton på Scalateatern i Stockholm. Katrin har även medverkat i ett flertal filmer och komediserier på TV. Katrin har även arbetat som regissör till Jerry Williams och Lill-Babs m fl, programledare för bl a QX- galan, Alla för en, lördagsunderhållning SvT. Vi har också hört henne i Sveriges Radio’s På Minuten och Sommar i P1. Det som gjort henne mest folkkär är karaktären Häxan Surtant på SVT, programmet belönades med TV-priset Kristallen.

Instagram: https://www.instagram.com/katrin_sundbergs/
Facebook: https://www.facebook.com/katrinsundbergs

Läs mer via: www.jaggörvadfanjagvill.nu
Press: www.werecki.com