Nu släpps extraföreställningar! Stort intresse för Sissela Kyle´s humorsatsning ”Härifrån te Metbäcken” med Kjell Åke Myra i huvudrollen!

Det blir en stor dos humor och komik blandat med musik i nya humorföreställningen ”Härifrån te Metbäcken” regisserad av Sissela Kyle med Kjell-Åke Myra i huvudrollen! Turnépremiär blir det i Torsby den 3 oktober och totalt besöker man 19 orter med 22 föreställningar runt om i Värmland hösten 2014! www.kjellakeimyra.se

-Det är jätteroligt att det blivit en sådan fantastisk respons och ett så stort intresse för föreställningen. Redan före premiären släpps flertalet extraföreställningar på grund av det stora biljett trycket. Detta kunde vi bara drömma om! Nu ser vi fram emot premiären, säger producenten Peter Besterman.

Kjell-Åke Myra född och uppväxt i Myra, Metbäcken. En liten by i Torsby kommun i Värmland. Kjell-Åke har spelat i flertalet revyer och uppträtt sedan mitten av 80-talet. 2007 medverkade han på komikerfestivalen på Fridolf Rudin museét i Munkfors, samtidigt som Bosse Parnevik tog emot årets pris. Kjell-Åke uppträdde på Bosses 70-årskalas tillsammans med b.la. Uffe Larsson och Kjell-Åke blev då erbjuden en plats i Uffe´s sommarrevy som blev en stor succé! Nu debuterar värmländske Kjell-Åke Myra i huvudrollen med humorföreställningen ”Härifrån te Metbäcken” regisserad av Sissela Kyle!

-Det är naturligtvis en otroligt fin möjlighet för mig att få jobba med Sissela. Redan när vi träffades första gången var känslan att vi känt varandra länge, säger Kjell-Åke Myra

Biljetterna är släppta via Scalateatern på tfn:054-190080 och via Ticnet ticnet.se

Turnéplan: ”Härifrån te Metbäcken”

3 oktober  Torsby, Frykenskolans Aula Fåtal biljetter!

4 oktober  Torsby, Frykenskolans Aula Extraföreställning släppt kl.16.00! (Slutsålt kl.19.00)

5 oktober   Kristinehamn, Christinateatern

10 oktober   Säffle, Medborgarhuset

11 oktober   Storfors, Folketshus

17 oktober   Filipstad, Folketshus

18 oktober   Kil, Kils Arena Extraföreställning släppt kl.16.00! (Slutsålt kl.19.00)

19 oktober   Hämnäs, Bygdegården

24 oktober   Grums, Gruvan

25 oktober    Sunne, Teaterbiografen Extraföreställning släppt kl.16.00! (Slutsålt kl.19.00)

26 oktober    Hagfors, Hotell Monica

31 oktober     Deje, Folketshus

1 November   Ambjörby, Folketshus

7 november   Glumserud, Bygdegården Slutsålt!

8 november    Åmotsfors, Folketshus

15 november    Munkfors, Förenings & Konf.center

16 november   Björneborg, Folketshus

21 november   Sillerud, Tjolitta

22 november   Arvika, Ritz Extraföreställning släppt kl.16.00! (Slutsålt kl.19.00)

12 december Karlstad, Scalateatern Extraföreställning släppt kl.19.00!

13 december    Karlstad, Scalateatern kl.16.00 fåtal biljetter! (kl.19.00 Slutsålt!)

(Med reservation för eventuell ändringar)

Regi: Sissela Kyle

Producent: Peter Besterman

Läs mer via: www.besterman.nu