Nypremiär för ”Tusen bitar” Hyllningsturnén till Björn Afzelius musik gästar i höst 18 orter runt om i Sverige och Norge!

Hyllningsturnén ”Tusen bitar” på turné i Sverige och Norge i höst! Turnépremiär blir det nu på onsdag den 28 september i Kungälv och gästar Oslo Konserthus den 2 oktober med final i Stockholm på Cirkus, Skandiascenen den 30 oktober. Bakom initiativet till hyllningsturnén står Olle Nyberg som spelade med Globetrotters och Björn Afzelius i 15 år. Fjolårets hyllningsturné blev en stor publiksuccé och spelades för fullsatta konserthus och nu förlänger man turnén i både Sverige och Norge!

”Tusen bitar” är en hyllning till en av Sveriges mest populära låtskrivare och scenartister Björn Afzelius sammansatt av originalmusiker.

Med sånger som ”Sång till friheten”, ”Tusen bitar”, ”Juanita”, ”Exil” och ”Feberdansen” blev Björn Afzelius den tveklöst mest framgångsrika samhällskritiska rockartisten i sin generation. Han var vänstersångaren som nådde ut bredare än någon annan ”proggare” genom att skriva sånger som även dansbanden spelade. Två och en halv miljon sålda skivor, ständiga radiospelningar, toppattraktion på Roskildefestivalen och otaliga turnéer var bevis på framgångarna innan cancern i början av 1999 tog hans liv redan som 52-åring.

Bandet består idag av Göran Blomgren (sång och gitarr), Mikael Nord Andersson (gitarr och sång), Mats Englund (bas och sång) och Globetrotters originalmedlemmar Olle Nyberg (klaviatur) och Per Melin (trummor).

Biljetterna via www.tusenbitar.com Sangré Event & Julius Production.

Turnéplan: ”Tusen bitar” hösten 2016

28 sep Kungälv, Mimers Hus

29 sep Varberg, Nöjeshallen

30 sep Helsingborg, Konserthus

1 okt Växjö, Teater

2 okt Oslo, Konserthus

7 okt Trollhättan, Hebeteatern

8 okt Jönköping, Teater

9 okt Karlshamn, Stadsteatern

13 okt Malmö, Nöjesteatern

14 okt Kristianstad, Kulturkvarteret

15 okt Motala, Folketshus

16 okt Kungsbacka, Teater

21 okt Västerås, Konserthus

22 okt Örebro, Conventum Kongress

23 okt Vara, Konserthus

28 okt Nyköping, Culturum

29 okt Eskilstuna, Konserthallen

30 okt Stockholm, Cirkus/Skandiascenen

(med reservation för eventuella ändringar)

Sangré Event & Julius Production

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, pr@werecki.com tfn:0707-178008 werecki promotion company

Producent: Cenneth Sangré tfn: 0707-108550 och Julius Malmström tfn: 046-280 45 00.

Pressbilder samt ytterligare information se: www.werecki.com