Sommarturné och sommarsingeln”Skrubbsår” för albumaktuella Frida Braxell!

Sommarturné och sommarsingeln”Skrubbsår” för albumaktuella Frida Braxell!

Frida Braxell är aktuell med sommarsingeln ”skrubbsår” och sommarturné (Se turnéplan nedan). Låten bjuder på en hel dos med härlig tonårsnostalgi som för tankarna till somrar, grusvägar, veteranmopeder och såklart den där magiska tonårsförälskelsen i ”the boy next door”.

Lyssna (Spotify): https://open.spotify.com/track/5W9qZEdESdmQkejV6F0MGJ

Redan som barn skrev Frida egna låtar och genom åren har det blivit turnéer och spelningar i såväl Finland som Norge, men oftast någonstans i Sverige. Singeln är tagen från Frida Braxells senaste album ”Försök igen när det blir vår” som släpptes våren 2016. Bakom produktion och flertalet instrument ligger Gunnar Nordén, en erfaren producent tillika musiker som genom åren arbetat med artister som bland andra Sven-Bertil Taube, Hoffmaestro, Lisa Ekdahl och Rikard Wolf i bagaget. Skivan är inspelad i Supro Studio som drivs av Gunnar. Bakom övriga instrument står musiker som Petra Wahlgren och Mats Persson som bland annat är känd från turnéer med Roxette eller som musiker i tv-programmet ”Tack för musiken”. Läs mer se: www.fridabraxell.se

SOMMARTURNE: FRIDA BRAXELL

7 juli  Hultsfreds Scoutfestival, Hultsfred