Skådespelarna (övre fr. vänster): Anna Carlsson, Robin Stegmar, Bertram Heribertson, Stefan Gerhardsson, Jojje Jönsson, Ola Hedén, Birte Heribertson tillsammans med regissören Ulf Dohlsten. Pressbild. Bo Håkansson

Sverigeturné för Vallarnas jubileumsföreställning ”Jäkelskap i Kikar´n” och 20-årsfirande runtom i hela landet!

I år ska 20 år av skratt krönas i hela landet och det råder högtryck då flertalet extraföreställningar redan är släppta långt före sommarens världspremiär den 3 juli 2016 på Vallarnas Friluftsteater i Falkenberg. Nu bekräftar jubileumsensemblen att det blir land och rike runt då man intar scenen i Malmö i höst och avslutar i Kalmar den 4 dec.

Världspremiär: den 3 juli på Vallarnas friluftsteater spelas t.o.m den 14 aug.

Turnépremiär: Malmö, Nöjesteatern 23 sep t.o.m 1 okt, därefter väntar Jönköping, Konserthuset 8 okt Umeå, Idunteatern 13-14 okt, Sundsvall, Tonhallen 15 okt, Gävle, Konserthuset 16 okt, Växjö, Konserthuset 22-23 okt, Visby, Wisby Strand 28-29 okt, Karlskrona, Konserthusteatern 4-5 nov, Linköping Konsert & Kongress 12 nov, Norrköping, Louis De Geer 13 nov, Karlstad, CCC 18 nov, Örebro, Conventum 19 nov, Västerås, Konserthuset 26 nov, Uppsala, Konsert & Kongress 27 nov, Kalmar, Kalmarsalen 3-4dec. Med reservation för eventuella ändringar.

Biljetterna till Sverigeturnén släpps den 16 maj. Hösten och sommarens jubileumsfars ”Jäkelskap i Kikar´n” går att boka via vallarna.se och showtic.se.

Förberedelserna är just nu i full gång med scenografi och repetitionerna inför jubileumsfarsen startar nästa vecka och Jojje ”Dag-Otto” Jönsson känner sig redo för den stora världspremiären.

-Ett slipat gäng med ett spännande, tokigt och mycket roligt manus, vi har så fruktansvärt roligt tillsammans, man kan säga att förfesten är igång likt trestegsraketen för att saluterar i ett makalöst 20 års kalas som pågår från den 3 juli fram till den 4 dec,det känns förstås lite pirrigt och extra med ett jubileumsår, så länge det är roligt kommer jag alltid att hålla på att underhålla, vi har alltid haft en fantastisk publik, hälsar Jojje ”Dag-Otto” Jönsson.

Läs mer: www.vallarna.se Pressbilder: www.werecki.com

I år firas det med jubileumsfarsen ”Jäkelskap i Kikar´n” med världspremiär söndagen den 3 juli på Vallarna i Falkenberg, här ska succégänget kröna 20 år av skratt. Lars Classons och Jojje Jönssons står med nyskriven jubileumsföreställning som regisseras av Ulf Dohlsten och blir den tredje och sista delen i den fristående Kikar-triologin. Publiken får möta Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Regi: Ulf Dohlsten

2ENTERTAIN

Producent: Janne Andersson, 2EGroup

Marknad och -försäljningsansvarig: Tobias Dorthé, 2EGroup tfn: 0708-697210

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, Werecki promotion company tfn: 0707-178008, pr@werecki.com

Pressbilder/info:www.werecki.com

werecki promotion company Är en byrå som arbetar med promotion, kommunikation, projektledning; Press, Radio, TV och Nya Medier. Inom; musik, teater, artister, evenemang och nöjen. Över 19 års erfarenheter av promotion och kommunikation med många av Sveriges största produktioner genom åren.

Rickard Werecki Lycknert