Turnépremiär på China teatern för musikalstjärnornas julturné ”Julen är här” 2015!

Ikväll blir det sjunde året i rad publiksuccén ”Julen är här” åker ut på julturné med Peter Johansson och Matilda Grün runt om i landet. Med sig har de gästartisten Jesper Sjöberg, husbandet och kör. Nu drar de igång julstämningen och besöker 8 orter med 11 konserter!

Turnéplan: ”Julen är här” 2015

9 december Stockholm, China Teatern

10 december Linköping, Konsert & Kongress

11 december Linköping, Konsert & Kongress

13 december Örebro Conventum & Kongress

15 december Karlskrona Konserthus teater

16 december Göteborg, Lorensbergsteatern

17 december Borås, Åhaga

18 december Nyköping, Culturum

19 december Norrköping, Louis De Geer -Matiné kl.15.00!

19 december Norrköping, Louis De Geer

20 december Norrköping, Louis De Geer

(med reservation för eventuella ändringar)

Musikalstjärnorna Peter Johansson, Matilda Grün och Jesper Sjöberg har skördat framgångar i många av våra absolut största musikaler (We Will Rock You, Rock of Ages, Jersey Boys, Sound Of Music, West Side Story, Buddy Holly, Flashdance m.fl.) och nu senast i dundersuccén Jersey Boys på China Teatern. Matilda Grün har spelat på några av Europas finaste musikalscener!

Smakprov från turnén ser du här (Youtube): https://youtu.be/NYnzF_KZOkY

Turnén "Julen är här" med Peter Johanssonoch Matilda Grün hyllades runt om i landet och blev en publiksuccé. I år är det sjunde året i rad som julturnén beger sig ut runt om i landet förstärkta med musikalartisten, sångaren, skådespelaren och komikern Jesper Sjöberg. Uppbackade av kör och ett sexmannaband bjuder de på en musikaliskt, gnistrande och stämningsfull konsert med såväl nya som gamla jullåtar, allt från klassiskt till rock´n´roll, i en varierande och underhållande show med mycket humor och sångglädje!

Turnépremiär för "Julen är här" den 9 december på China Teatern i Stockholm.

Medverkande: Peter Johansson, Matilda Grün, Jesper Sjöberg, Pelle Lindh – Gitarr, Niclas Lindblom – Bas, Johan Edin – Klaviatur, Magnus Fritz – Trummor, Pelle Anelid – Trumpet, Henrik Westerberg – Sax, Josefin Hansson Wood – kör, Anki Eriksson – kör, Oskar Hansson – kör, Frida Lindhardt – kör, Jessica Stendahl – kör Läs mer via: www.pnmmusic.se

Peter Johansson fick sitt stora genombrott i London som huvudrollsinnehavare i musikalen "We Will Rock You", vilket inspirerade honom att satsa på den egna produktionen och hyllningen till Queen - "Champions of Rock". Det blev en megasuccé med utsålda arenor, nu senast vintern 2015. Han har bl.a. även setts som Stacee Jaxx i musikalen "Rock of Ages" och lovordats för sin tolkning av Judas i "Jesus Christ Superstar". I höst spelar Peter en av huvudrollerna i musikalen "Jersey Boys" på China. Matilda Grün har spelat på några av Europas finaste musikalscener i Tyskland och Wien, vunnit Svensktoppen nästa i Östergötland med sin trio The Shoo Shoo Sisters och tillsammans med kusin Peter Johansson har hon deltagit i SVT´s "Så Ska Det Låta". Jesper Sjöberg från Osby är en mångsidig artist. I hans cv finns ett stort antal musikaler "Sound Of Music", "West SideStory", "Buddy Holly", "Flashdance" och framträdanden i humorsammanhang i flera tv-kanaler. Jesper är även ofta anlitad som konferencier. I höst medverkar han även i musikalen "Jersey Boys"! Jesper S släpper sitt debutalbum "The Journey" den 13 maj 2016 nya singeln och ett första smakprov är singeln ”Try”, downloads se www.werecki.com

Biljetter till ”Julen är här” via: www.ticnet.se

Lyssna: Peter & Matilda ”Join In The Song” https://open.spotify.com/track/6dGnLBM6JVWsBPx74JL3a9