Mårten Nylén är Werlabs senaste ambassadör

Nyhet   •   Okt 05, 2016 09:00 CEST

Mårten Nylén är en av Sveriges mest välrenommerade tränare, hälsoutvecklare och föreläsare. På Werlabs är vi stolta över att han nu också är vår ambassadör.

Mårten Nylén har en lång och omfattande idrottsbakgrund och över 25 års erfarenhet av sport och träning. Han är verksam i Stockholm men är också anlitad internationellt. På senare år har Mårten blivit ett välbekant ansikte för en bredare publik när han synts i TV, bland annat som en av huvudtränarna i Biggest Loser Sverige. Mårten har medverkat i fyra säsonger och är mannen bakom några av de största viktrasen i Biggest Losers internationella historia.

– Man kan inte rasa i vikt om man inte förstår vad som händer inuti kroppen och vad kroppen behöver när man börjar röra på sig. Blodproverna visar precis vad som händer. Jag coachar mina klienter stenhårt, men med hälsan i huvudfokus. Jag vill att de skall må bra inifrån och ut och att förändringarna skall bli bestående.

– Blodet är viktigare än både svett och tårar. Blodproverna visar precis vad som händer därinne, säger Mårten.

Sedan ett drygt år tillbaka arbetar Mårten också som expertkommentator och programledare på Kanal 5. Tillsammans med Adam Alsing och Karin Frick leder han serien Ninja Warrior Sverige som gick in på sin andra säsong i våras.

I maj 2015 lanserade Mårten sitt eget tränings- och hälsokoncept ‘I Am Ready’, med fokus på livsstilsförändring. Sedan 2016 är han också sportmärket PUMA Nordic´s officiella svenska ambassadör.

– Vi är väldigt stolta över att Mårten väljer Werlabs för att hålla koll på sina blodvärden och sin hälsa. Hans framgångar i arbetet med viktminskning och träning talar sitt tydliga språk. Det känns väldigt roligt att vi har knutit en så fantastiskt inspirerande ambassadör till oss, säger Will Stoddart, VD på Werlabs.

Se mer om innehållet i Mårtens Viktnedgångspaket.

Kommentarer (0)