Werlabs släpper idag en ny version av journalen med ny och förbättrad design samt förbättring av ett antal nyckelfunktioner.

Werlabs släpper en ny och förbättrad design av journalen för alla användare

Werlabs meddelade idag att alla användare nu har tillgång till en uppdaterad version av sin journal med ny och förbättrad design, enklare navigering samt läkarkommentarer och resultat för individuella hälsomarkörer direkt på förstasidan.

"Vårt mål är att ständigt ligga i framkant vad gäller teknisk utveckling för att kunna skapa en enkel, lättöverskådlig och förståelig journal för våra användare. Vi har lagt ner mycket möda i det här projektet, men det viktigaste är att vi kan kombinera medicinsk expertis och teknisk utveckling på ett sätt som gynnar användarna. Vårt mål är att ge dem tillgång till all sin hälsodata på ett snabbt, smidigt och säkert sätt, samlat i en egen digital journal”, säger Erik Centerlind, ansvarig för produktutveckling på Werlabs."

Idag har Werlabs hjälpt över 100,000 människor att följa, förstå och förbättra sin hälsa. I tid och över tid.

Taggar

<p>Werlabs AB grundades i Sverige 2013 och erbjuder idag en mängd hälsokontroller genom blodprov och har över 140 provtagningsställen i samarbete med aktörer inom den svenska sjuk- och hälsovården såsom Karolinska Universitetslaboratoriet, SYNLAB Medilab och Unilabs. Med Werlabs får du som användare tillgång till en digital journal där du på ett snabbt, smidigt och tryggt sätt kan följa dina hälsovärden, i tid och över tid.  Werlabs är idag ledande på den svenska marknaden inom hälsoanalyser direkt till privatpersoner.</p>

Henrik Forsberg

Presskontakt Interim CEO