Fyra nya delägare i Westander

Pressmeddelande   •   Jun 09, 2017 09:51 CEST

Anders Wennerstrand, Nils Grunditz, Sara Arborén och Sofie Ek blir nya delägare i pr-byrån Westander, som därmed har totalt 16 anställda som delägare. Westanders delägare har i genomsnitt arbetat åtta år i företaget.

Anders Wennerstrand har tidigare jobbat många år på nyhetsbyrån TT. Med sina mindre än två år på Westander är han den av delägarna som har jobbat kortast tid i företaget.

– Jag är stolt och glad över förtroendet. Westander är en fantastisk plattform för samhällsengagerade människor som själva vill åstadkomma något med sina arbetsinsatser, säger Anders Wennerstrand.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Sex av de senaste nio åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

– Jag är glad att så många kollegor väljer att investera i Westander. Delägarskap uppmuntrar till långsiktighet och stärker de ekonomiska incitamenten att expandera, säger Westanders vd Patrik Westander.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 39 miljoner 2016. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Westander grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Pr-byrån ägs fortfarande till största delen av grundarna.

Patrik Westander, vd på Westander, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2017 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Brandskyddsföreningen, Bukowskis, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, PTK, Sekab, Upplands Väsby kommun och Visma.

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.