Westander satsar på kris och ledarskap

Pr-byrån Westander startar en enhet för kriskommunikation och ledarskapsfrågor. Under namnet Westander Kris och Ledarskap ska enheten möta en ökad efterfrågan på krishantering och stärka byråns ledarskapserbjudande.

– Vi vill hjälpa våra uppdragsgivare att förebygga och hantera kriser. Snabbhet, öppenhet och ansvarstagande är bättre alternativ än att lägga locket på och hoppas att krisen blåser över, säger Birger Lycken, enhetschef för Westander Kris och Ledarskap.

Westanders erbjudande på ledarskapsområdet omfattar såväl coachning av enskilda chefer som utveckling av hela ledningsgrupper och organisationer. Arbetet bygger bland annat på byråns egna erfarenheter av arbetsgivarrollen.

– Vi på Westander arbetar utifrån målsättningen att vara pr-branschens bästa arbetsplats. Nu vill vi dela med oss mer av våra kunskaper om hur ett kommunikativt ledarskap kan skapa framgångsrika organisationer med nöjda medarbetare, säger Birger Lycken.

Westander Kris och Ledarskap består av sex konsulter med bred erfarenhet:

Birger Lycken, enhetschef och delägare i Westander med tio års erfarenhet som pr-konsult.
Andreas Rolfer, tidigare journalist på Sveriges Radio och Dagens Nyheter.
Frida Blom, delägare i Westander och tidigare ordförande för Svenska Freds- och Skiljedomsföreningen.
Maria André, tidigare journalist på ledarskapstidningen Chef.
Pär Daléus, tidigare kris- och ledarskapsforskare vid Försvarshögskolan.
Tanja Tabrizian Selfors, tidigare kommunikationsstrateg på Göteborgs stad.

Westander har under fem av de senaste sju åren blivit utsedd till Årets Byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Läs mer om Westanders erbjudande inom kriskommunikation här.
Läs mer om Westanders erbjudande inom kommunikativt ledarskap här.

Birger Lycken, enhetschef för Westander Kris och Ledarskap, 070-234 64 84, birger.lycken@westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Hemfrid, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Sekab, Statoil, Svensk Vindenergi, Upplands Väsby kommun och Visma.

Birger Lycken

Seniorkonsult och föreläsare 070-234 64 84