Westander värvar från Ekot

Pr-byrån Westander rekryterar Hanna Weiderud, senast journalist på Sveriges Radios Ekoredaktion. Hon har mångårig erfarenhet från några av Sveriges största nyhetsredaktioner, bland annat SVT Nyheter och TV4 Nyheterna.

– Jag lockades av Westanders uttalade ambition att bidra till en positiv samhällsutveckling. Det är viktigt för mig att jobba med frågor som jag är engagerad i och själv tror på, säger Hanna Weiderud.

Hanna Weiderud har journalistisk erfarenhet från såväl radio som tv, webb och tidning. Hon har bland annat jobbat på SR Ekot, SVT Kulturnyheterna, SVT Nyheter och TV4 Nyheterna. Hon är utbildad journalist och har en kandidatexamen i statsvetenskap och historia från McGill University i Kanada.

– Hanna Weiderud har en bred journalistbakgrund som sträcker sig från rikstäckande nyhetsverksamhet till kulturjournalistik. Hennes kunskap och erfarenhet kommer att vara till stor nytta för våra uppdragsgivare, säger Birger Lycken, enhetschef på Westander Kris och Ledarskap.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Fem av de senaste åtta åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 35 miljoner 2015. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Hanna Weiderud, pr-konsult på Westander Kris och Ledarskap, 072-372 53 61, hanna.weiderud@westander.se

Birger Lycken, enhetschef på Westander Kris och Ledarskap, 070-234 64 84, birger.lycken@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2017 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Brandskyddsföreningen, Bukowskis, Collectum, Hemfrid, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Sekab, Upplands Väsby kommun och Visma.