Westander värvar från TT

Pr-byrån Westander har anställt Mattias Areskog, som närmast kommer från ett jobb som reporter och redaktör på TT Nyhetsbyrån. Han har arbetat som journalist i mer än 20 år, med såväl print som webb och rörlig bild.

– Genom hela mitt yrkesliv har jag drivits av ett starkt engagemang för miljö- och samhällsfrågor. Westander har en syn på opinionsbildning, demokrati och öppenhet som jag delar till fullo och vill arbeta för, säger Mattias Areskog.

De senaste nio åren har Mattias Areskog jobbat på TT:s centraldesk, där han skrivit och nyhetsvärderat inrikes- och utrikesnyheter för svenska redaktioner. Han har även jobbat med nyhetsbyråns webb-tv-tjänst och direktrapportering, TT Live. Tidigare har han arbetat som reporter och redigerare på Dagens Nyheter, Svenska Dagbladet och Miljöaktuellt.

– Med Mattias Areskog får vi en vass skribent med näsa för nyheter och ett starkt miljöengagemang. Hans breda erfarenhet kommer att hjälpa oss att vässa budskapet för våra uppdragsgivare, inte minst när det gäller rörlig bild, säger Hanna Berheim Brudin, affärsområdeschef för Westander Hållbarhet.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Sju av de senaste tio åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 40 miljoner 2017. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Patrik Westander, vd på Westander, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Mattias Areskog, pr-konsult på Westander, 076-854 72 54, mattias.areskog@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2018 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Brandskyddsföreningen, Bukowskis, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, PTK, Sekab och Visma.