Westander värvar klimatexpert

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2007 10:09 CET

Pr-byrån Westander rekryterar Ylva Rylander, tidigare klimathandläggare på Naturskyddsföreningen, som ny pr-konsult. Westander stärker därmed sin satsning på opinionsbildning och lobbying kring klimatfrågan. – Westanders professionella arbete i klimatfrågan har imponerat på mig. Jag vill bidra till en saklig klimatdebatt som leder till minskade utsläpp av växthusgaser, förklarar Ylva Rylander. Ylva Rylander har flerårig erfarenhet av nationellt lobbyarbete i klimat- och energifrågor som klimathandläggare på Naturskyddsföreningen. Hon är expert på Kyotoavtalets utsläppshandelssystem och har ansvarat för Naturskyddsföreningens försäljning av utsläppsrätter. Ylva Rylander har en magisterexamen i miljö- och energisystem och är styrelseledamot i Naturskyddsföreningen i Stockholms län. – Klimatfrågorna kommer att vara viktiga i samhällsdebatten under överskådlig framtid. Ylva Rylanders expertkunskaper blir framför allt en stor tillgång för våra uppdragsgivare inom energiområdet, säger vd Patrik Westander. Pr-byrån Westander har 20 anställda och cirka 45 aktiva kundrelationer. Westander har under 2006 utsetts till Sveriges Bästa Pr-byrå av Resumé, till snabbväxande Gasellföretag av Dagens Industri och till ekonomiskt högpresterande Superföretag av Veckans Affärer. För mer information, kontakta: Ylva Rylander, pr-konsult, 08-464 96 98, 073-150 33 84 eller ylva.rylander@westander.se Patrik Westander, vd, 08-464 96 51, 073-687 82 55 eller patrik@westander.se Westanders pr-handbok 2006 kan beställas kostnadsfritt i enstaka exemplar via pr-handboken@westander.se eller laddas ner från www.westander.se Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: ENGAGEMANG – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. ÖPPENHET – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. EFFEKTIVITET – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. HANDLING – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Alkoholkommittén, Apoteket, E.ON Sverige, Folksam, Räddningsverket, Sida, Statoil, Svenskt Näringsliv, Taxi 020 och Återvinningsindustrierna.