SEAT rekryterar märkesansvarig

Westbergs bil i Umeå utökar personalstyrkan för att möta framtiden och rekryterar ny märkesansvarig för SEAT.

I mitten av januari rekryterades Christoffer Hald som ny märkesansvarig för SEAT på Westbergs bil. Hald har lång erfarenhet av bilbranschen och kommer närmast från Motorcentralen i Umeå.

– Det känns både roligt och utmanande att börja jobba för Pehr och Johan Danielsson. Att gå från ett företag med runt 170 anställda till ett familjeföretag med 11 anställda har sina fördelar. Det är en familjär känsla där det är lika viktigt att skotta fram en bil som att möta bilspekulanter eller hjälpa kunder som ska lämna bilen på service, säger Christoffer Hald.

SEAT har under de senaste åren tagit en allt större marknadsandel på den svenska bilmarknaden, både bland privatbilister och företagskunder. Under förra året ökade antalet nyregistreringar av märket med över 30 procent, jämfört med 2018. Som märkesansvarig kommer hans huvuduppgifter vara att ta hand om både nya och befintliga kunder.

– SEAT har under de senaste åren tagit stort kliv på den svenska bilmarknaden och är ett spännande märke som har alla möjligheter att öka sin försäljning både på företagssidan samt på den privatmarknaden. Det ska bli fantastiskt roligt att få vara med på denna resa med Westbergs bil och SEAT, säger Hald.

• Västerbotten

Westbergsbil är ett genuint familjeföretag. Det började redan 1964 då bröderna Gunnar och Enar Westberg startade verksamheten hemma i Västernäs, Tavelsjö. 2004 flyttades verksamheten till Umeå.

Våren 2007 förvärvade vi, Pehr o Johan Danielsson (far o son) företaget. 2014 firar företaget 50år, det gör vi genom att flytta in i nyrenoverade lokaler på Ersboda i Umeå.

I vår nyrenoverade bilhall hittar du SEAT och SUZUKI. Samt ett brett utbud av begagnade bilar, vår specialité är fortfarande försäljning och service av SAAB bilar.

Vi är även auktoriserad service verkstad för SEAT och SUZUKI, samt anslutna till SAAB PARTS. Vi har även slagit upp portarna till vår nya MECA verkstad som ligger i samma lokal. Vi är idag 11 anställda som alla gör vårt yttersta för att du som kund ska bli nöjd.

Välkommen till oss och gör en trygg bilaffär-även i framtiden!