Plantui Moomin Garden - snygg inomhusodling

Under februari får Wexthuset in den här fantastiska nyheten: Plantui Moomin Garden 3 som möjliggör enkel odling året om av smakrika, hälsosammma och fräscha örter och ätbara blommor utan att du behöver plantera i jord. Den patenterade tillväxtprocessen säkerställer en framgångsrik och enkel odling. Moomin Garden 3 är en premiumversion av Plantui 3 och består av en metallkupa av hög kvalitet och en keramikskål som är vackert dekorerad med rara motiv från Muminuniversat.

Det är enkelt och roligt att odla med Moomin Garden, du placerar växtkapslarna i avsedda behållare i keramikskålen. Bevattning och belysning är semiautomatisk. Under 5-8 veckor kan du odla dina favoritörter, sallader och ätbara blommor från frö till fullvuxna växter. Ingen jord, inga speciella trädgårdsfärdigheter behövs!

Moomin Garden har en upphängningsbar ljusenhet. Du kan hänga ljusenheten över plantorna från till exempel ett köksöverskåp med hjälp av kroken som ingår. En ställning för upphängning kan köpas separat. Moomin Garden designen och den sköna stämningsbelysningen pryder både kök eller sällskapsrum.

Med ett tyst ljud pumpar Moomin Garden vatten till rötterna 1 till 8 gånger om dagen beroende på tillväxtskedet - annars har den inga ljud. Ljuset är behagligt och det följer en dagsrytm som går att justera. Pumpen och ljuset stängs av för 8 timmars tid och växterna får vila, precis som du.

Plantui växtkapslar

Varje växtkapselförpackning innehåller tre frökapslar som är färdiga att användas. Förpackingen innehåller också Plantuis egna växtnäring som får växterna att bli rika på vitaminer och mineraler. Det enda du behöver göra är att lägga kapslarna på plats, addera vatten med näringsämnen och tillväxten kan börja. Du behöver varken mylla, trädgårdskunskap eller tvätta växterna före användning.

Material
Kupan är tillverkad av metall och skålen är tillverkad av keramik.

Färg
Krukan är vit med svart mönster. Ljuskupan finns i svart, ceriserosa och turkos.

Storlek
Diameter = 19 cm

Plantui 3 går på 12V och konsumerar därmed mindre än 30 kWh/år.