Mediapilot utses till Gasellföretag av Dagens Industri

Dagens Industri har utsett Mediapilot till Gasellföretag för andra året i rad. Detta innebär att Mediapilot är ett av Sveriges snabbast växande företag med hög organisk tillväxt och sunda finanser med bra resultat.

”Att bli utsett till Gasellföretag är ännu ett bevis på att vår affärsmodell ligger rätt i tiden och att vi fortsätter leverera bra tjänster till våra kunder” säger Martin Wettergren, grundare och VD på Mediapilot i Sverige.

Mediapilot är ett svenskt medieanalysföretag som vuxit rejält under sina sex verksamma år. I år har många större förbättrings- och utvecklingsprojekt initierats. Bland annat har bolaget gjort ett antal strategiskt viktiga rekryteringar och investerat i nya analysverktyg som svarar mot kundernas behov av att mäta aktiviteter i det nya medielandskapet. Under Almedalsveckan presenterade Mediapilot det första steget i ”framtidens medieanalys”, ett projekt som fortlöper under året och nu har börjat komma ut till de första kunderna.

”Vi på Mediapilot satsar stenhårt på ökad kundnytta genom innovativa tjänster och lyhörda analytiker. Våra kundundersökningar visar gång på gång att kunderna är mycket nöjda och vi gör allt för att befästa vår position som Sveriges ledande företag inom medieanalys” säger Lukas Sveman, marknadsansvarig på bolaget.

Mediapilot ser fortsatt positivt på framtiden och kommer fortsätta satsa på expansion genom innovation och kundnöjdhet.

För mer information, kontakta:

Martin Wettergren
Grundare och VD, Mediapilot AB
+46(0)8 522 97 500
martin@mediapilot.se

• PR, kommunikation

• analys
  • entreprenör
  • martin wettergren
  • mediapilot
  • medieanalys
  • social media
  • sociala media
  • sociala medier
  • gasell
  • dagens industri
  • snabbväxande

Mediapilot är Sveriges ledande medieanalysföretag.