WI-Resor lanserar weekendvandra

Efterfrågan på weekendresor har ökat mycket starkt de senaste åren och så även efterfrågan på aktiva resor. WI-Resor tar tillvara på båda dessa trender och lanserar nu weekendvandra, en vandringsresa över en långhelg.

De flesta tänker på någon storstad som London, New York eller Barcelona när man nämner weekendresa, men att åka på en vandringsresa över en långhelg funkar också alldeles utmärkt.

Det finns flera fina vandringsområden runt om i Europa som ligger relativt nära en flygplats, därför passar de för en weekendvandring säger Niklas Fagerstrand, VD i WI-Resor.

Först ut är en weekendvandring till Mallorca. Från flygplatsen är det mindre än en timmas resa till Sóller, där gruppen bor på ett fyrstjärnigt hotell och har vandringsleder precis runt knuten i de vackra Tramunatanbergen. Du har två heldagsvandringar med vandringsguide och varje dag kan du välja mellan en enklare och en lite tuffare tur.