WI-Resor subventionerar enkelrum

Enkelrumstilläggen är ett resultat av att hotellen tar mer betalt för en bädd i ett enkelrum än i ett dubbelrum. Nu har WI-Resor valt att på flera av sina vandringsresor gå in och subventionera denna extra kostnad så att den inte slår lika hårt mot dessa resenärer.

Det finns många som inte har något resesällskap och väljer att åka på en gruppresa, men inte vill dela rum med någon de inte känner, vilket är förståeligt. Vi tycker alltid det är tråkigt och lite orättvist att behöva ta ut enkelrumstillägg, säger Niklas Fagerstrand, VD på WI-Resor.

Det är inte så att WI-Resor har slopat enkelrumstillägget helt, men valt att subventionera det. T.ex. har enkelrumstillägg på vandringsresor till Ischgl och Lech i Österrike tidigare legat på 1300 kr. Nu är det bara 500 kr.