Aktivering väljer wibricks iBeaconsystem för platsbaserad information

Vår kund, Aktivering i Stockholm, hjälper företag och organisationer i förändringsarbetet med att gå från strategi till handling.

Under hösten placerade Aktivering ut wibrick iBeacons i ett större företags nya kontorslokaler för att engagera och guida medarbetare och besökare. Via wibricks iBeacons, ger Aktivering en digital rundtur på flera språk där du som medarbetare får mer information om lokalerna, dess funktioner, tanken bakom lokalerna och utformningen. När en besökare närmar sig en plats med en wibrick hot spot, visar wibricks app på besökarens smartphone eller surfplatta den information som finns tillgänglig i form av bild, text, video eller med en speakerröst som berättar mer om platsen de är på eller vad de ser framför sig.

Aktiverings kund är mycket nöjda med lösningen och har beslutat att låta banan sitta uppe längre planerat för att fler ska få möjlighet att ta del av lösningen.