Widespace i datasamarbete med AudienceProject

Genom samarbete med AudienceProject erbjuder Widespace nu sina kunder ännu större räckvidd i riktade kampanjer, på samtliga nordiska marknader

– Genom det nära samarbetet med dataleverantörer så som AudienceProject kompletterar vi vår egen data. Det gör att vi kan erbjuda våra kunder utökad räckvidd i riktade kampanjer säger Emelie Löfdahl, affärsområdeschef vid Widespace.

Danska marknadsundersökningsföretaget AudienceProjet har byggt en kunskapsbank baserad på insikter från 800 000 nordiska paneldeltagare.

– Samarbetet är i linje med en av de starkaste branschtrenderna idag: Att annonsörerna vill köpa rätt målgrupp. För att möta efterfrågan med ett relevant erbjudande måste marknaden kunna leverera både räckvidd och träffsäkerhet i annonsörens målgrupper, säger Jacob Lachmann, VD AudienceProject.

Emelie Löfdahl, Affärsområdeschef

emelie.lofdahl@widespace.com