Widespace lanserar världens första röststyrda annons för mobilen, baserat på Nuances teknik

Idag lanseras världens första röststyrda annonskampanj för mobilen. Formatet är framtaget och utformat av svenska Widespace, baserat på Nuances röstigenkänningsteknik.

Widespace, Europas ledande företag inom premium mobilannonsering, och Nuance Communications presenterar idag ett samarbete för att kunna erbjuda röststyrda annonser i mobiler till världens starkaste varumärken. Inom ramen för partnerskapet har idag en röststyrd reklamkampanj för mobilen världspremiär. Expressen och Tv24 blir först ut att köra annonsformatet i sina appar.

Widespace har integrerat Nuances avancerade röststyrningsteknik i sin plattform för mobilannonsering för iOS och Android, vilket möjliggör för varumärken att skapa interaktiva och underhållande upplevelser.

”Mobiltelefoner ger möjligheter till interaktivitet på ett sätt som andra medier inte klarar av”, säger Patrik Fagerlund, grundare och VD på Widespace. Vår vision är att ständigt skapa bättre upplevelser för användarna, vilket i sin tur förbättrar resultatet för annonsörerna. Den interaktivitet som tvåvägskommunikation innebär, resulterar i en mer minnesvärd och underhållande upplevelse.”

”Framtiden för annonsering ligger i smartphones och plattor, inte minst tack vare den möjlighet till dialog som de ger, menar Alexander Lydecker, annonsdirektör på Expressen. Röststyrning ökar engagemanget för och förbättrar minnet av annonsen. Därför är det extra kul att vi på Expressen är först med annonsformatet. Vi ser med spänning fram emot reaktionerna från våra läsare, som alltid är pigga på att testa nya grejer.”

”Att Europas ledande plattform för mobilannonsering och ett av världens största varumärken nu sammanförs med Nuances teknik för röststyrning är otroligt spännande, säger Mike McSherry, vice president of advertising, på Nuance Mobile. I nära samarbete med Widespace har vi utvecklat en svensk röststyrd annons för ett världsledande varumärke. Med stöd för mer än 40 språk, för både röststyrning och text-till-tal, ser vi fram emot många fler röststyrda annonser världen över i framtiden.”

Widespace är Europas ledande företag inom premium mobilannonsering. Vi ser till att användarens upplevelse står i centrum, vilket leder till bättre resultat för annonsörerna, och därmed bättre intäkter till våra partners. Varje dag levererar vi miljoner annonser till miljontals mobiler. Vi använder vår egen ledande teknologi för att optimera reklameffekten och hjälper med vår fullservicelösning varumärken att lyckas med sin annonsering på de mest besökta mobilsajterna och i de populäraste apparna. Widespace grundades i Sverige 2007 och har idag kontor i flera länder i Europa.

Om Nuance Communications

Nuance Communications, Inc. är ledande inom tekniska röst- och språklösningar för företag och privatpersoner världen över. Vår teknologi, våra appar och tjänster förstärker upplevelsen genom att förändra sättet som människor interagerar med ny teknik. Varje dag får miljontals användare och tusentals företag uppleva Nuances appar. För att få veta mer om oss besök www.nuance.com. För mer information om Nuance Voice Ads: http://www.nuance.com/voiceads

För mer information:

Widespace