Widespace skriver exklusivitetsavtal med Eurosport och startar mobilt sportpaket

Stockholm, Maj 19 2011 - Mobila annonsnätverket Widespace skriver exklusivt avtal med Eurosport och 10 andra appar och mobilsajter inom sportsegmentet.
Med alltifrån Allsvenska lagapparna från Sportkoll till Everysport.com och Eurosport, kan Widespace nu erbjuda annonsörer ett riktat annonspaket i mobilen. Även alla de regionala tidningar som ingår i Widespace nätverk har sportsidor med en hel del trafik blir en del av sportpaketet.

Mikael Englund, Key Account Manager på Widespace: "Eftersom jag kommer från Aftonbladet och arbetat mycket med sportsegmentet är detta mycket efterlängtat, kanske främst för att det ger annonsörer en fantastisk möjlighet att synas mot en sportintresserad målgrupp som bevisligen använder mobilen flitigt både under, och på väg till och från, fotbolls-/hockeymatcher och andra idrottsevenemang.

• mobil reklam
  • mobile marketing
  • mobilkuponger
  • mobilreklam
  • mobilsurf
  • mobilt internet
  • in app advertising
  • mobil annonsering
  • mobil marknadsföring
  • mobilannonsering
  • iphone
  • widespace

Widespace är Sveriges ledande mobila annonsnätverk. Företaget riktar sig mot både stora och små annonsörer  som vill marknadsföra sig i mobila applikationer och sajter och har idag Sveriges största räckvidd på smartphones som tex iPhone- och Android-telefoner. Företaget levererar hundratals miljoner annonser i månaden i över 60 länder.

kontakta Henric Ehrenblad på +46 70 757 4788
Henric.ehrenblad(a)widespace.com