Kraftringen är en av våra framgångsrika samarbetspartners och tillsammans arbetar vi med flera olika hållbarhetsområden.

Hållbarhet är grunden till lönsamma affärer

Ett av Wihlborgs övergripande mål är att agera för en långsiktig och hållbar Öresundsregion. För oss är hållbarhet grunden till lönsamma affärer. Men vi är även med och skapar förutsättningar för att näringslivet i Öresundsregionen ska växa och utvecklas långsiktigt.

Hållbarhetsområdet är i ständig utveckling och ett av våra övergripande mål är att agera för en långsiktig och hållbar Öresundsregion. För oss är hållbarhet grunden till lönsamma affärer. Därför arbetar vi långsiktigt för att ständigt utvecklas i en hållbar riktning. Men vi är även med och skapar förutsättningar för att näringslivet i Öresundsregionen ska växa och utvecklas långsiktigt. Det gynnar både oss och de företag som är verksamma här.

Hållbarhet och miljöaspekter är ett centralt område

Hållbarhet och miljöaspekter kopplat till våra fastigheter är förstås ett centralt område med flera delar. Bland annat arbetar vi kontinuerligt med att minska våra koldioxidutsläpp och vår energiförbrukning men även med att minska energianvändningen i våra byggnader och vi använder enbart förnybar energi. Ett av våra miljömål är att vi ska öka mängden förnybar och lokalproducerad energi genom att uppföra minst fem nya solenergianläggningar per år.

I Malmö är det senaste tillskottet solcellsanläggningarna på Media Evolution City och fastigheten där Tyréns sitter i Dockan. I Lund är det solcellsanläggningen på vårt nybyggda kontorshus Posthornet vid Lund C som är den senaste solcellsanläggningen och i Helsingborg den på vår fastighet Sadelplatsen i södra delen av staden. Totalt har vi tio solcellsanläggningar i Helsingborg, Lund och Malmö och vi planerar att installera fem nya anläggningar under 2019.

Kraftringen - ett av våra goda samarbeten

Kraftringen är en av våra framgångsrika samarbetspartners och tillsammans arbetar vi med flera olika hållbarhetsområden som solceller, energiprestanda, fjärrvärme och laddinfrastruktur.

Lyssna till vår vd, Ulrika Hallengren, berätta mer om vårt engagemang och samarbete med Kraftringen i Lund.