Har någon av våra hyresgäster Sveriges snyggaste kontor?

Nyhet   •   Okt 01, 2019 10:47 CEST

Fem av de nominerade kontoren till "Sveriges snyggaste kontor 2019" är hyresgäster till oss på Wihlborgs.

Att det finns en hel del snygga och smarta kontor i vårt avlånga land, det vet vi. Men vem har det snyggaste kontoret? Fastighetssverige och Lokalnytt.se arrangerar årligen tävlingen "Sveriges snyggaste kontor" där just vinnaren blir den som bäst uppfyllt kriterierna för stil, arbetsmiljö och nytänkande. Som stor aktör i Öresundsregionen hoppas vi givetvis att det snyggaste kontoret finns i Malmö eller Lund detta året.

Fem av de nominerade företagen är våra hyresgäster

I år är vi extra glada att kunna säga att fem av de femtionio nominerade företagen i tävlingen "Sveriges snyggaste kontor" är hyresgäster till oss på Wihlborgs, Media Evolution City och Navet i Gängtappen, Stora Varvsgatan Malmö, Veidekke i Posthornet, Vävaregatan Lund, Tullverket i Dungen, Emblas gränd i Hyllie Malmö och Manpower i Baltzar, Södergatan Malmö.

Så här låter motiveringarna för de fem kontoren:

Motivering Media Evolution City (Gängtappen) Malmö

"Vi är stolta över att ha skapat förutsättningar för att Gängtappen genom Media Evolution City ska kunna bjuda in till framtidens nya möten. Detta genom att vi enhetligt utformat en parkentré, öppnat upp fasad och skapat en interiör med vackra detaljer och ny energi. Resultatet är ett hållbart hus med puls som nu kommer att fungera i många år till".

Motivering Veidekke (Posthornet) Lund

"Vi arbetar idag på en mycket dynamisk arbetsplats som vi också anser vara Sveriges snyggaste. De mjuka organiska formerna i kombination med det detaljrikt synliga hantverket som möter upp det urbana, det som Veidekke står för idag och arbetar för, skapar tillsammans med de blå toner som knyter an till den norska naturen och fjordarna en sober och lugn atmosfär på kontoret".

Motivering Tullverket (Dungen) Malmö

"Arbetsmiljön är stimulerande på så många sätt i all sin enkelhet. Ibland känns det som att befinna sig i en riktig dunge när man går bland mossa och träd. Luften är ren och en nypa frisk luft ute på de två terrasserna ger ytterligare kvalitet till arbetsmiljön. Samverkan och prat mellan kollegor från olika verksamheter underlättas genom de många loungeytorna. Olika typer av rum och ytor ligger jämnt utspridda i öar vilket gör det lätt att göra rätt på det aktivitetsbaserade kontoret. Det vi har kvar att inreda är bland annat konstverk och skulle vi få utmärkelsen ”Sveriges Snyggaste Kontor” så hade det blivit pricken över i:et".

(Kontorshuset Dungen där Tullverket sitter fick så sent som den 6:e september 2019, Stadsbyggnadspriset i Malmö 2019. Mer om detta kan du läsa här).

Motivering Manpower (Baltzar) Malmö

"Vi har skapat ett modernt och trendigt kontor samtidigt som vi fått en mer effektiv yta".

Motivering Navet (Gängtappen) Malmö

"Navets nya kontor i Malmö är en kreativ arbetsplats och en mötesplats för goda affärer. Lokalerna ger i sin nya skepnad en god bas för Navets verksamhet och speglar företagskulturen väl".

Så här röstar du fram Sveriges snyggaste kontor 2019

Röstningen pågår fram till den 22 oktober och du kan rösta på varje bidrag en gång per dag fram till dess. Här röstar du på de olika bidragen:

Media Evolution City, Gängtappen Malmö
Veidekke, Posthornet Lund
Tullverket, Dungen Malmö
Manpower, Baltzar MalmöNavet, Gängtappen Malmö

Vinnaren koras på Stora Kontorsdagen den 6 november 2019.

Kommentarer (0)

Kommentera