Sven Huber ny ledare för Talent & Rewards på Willis Towers Watson

Pressmeddelande   •   Apr 10, 2019 15:15 CEST

Willis Towers Watson välkomnar Sven Huber som ny ledare för Talent & Rewards i Sverige och Norden.

Sven Huber har en bakgrund inom Rewards i Willis Towers Watson i Tyskland och kommer att tillföra viktig kompetens i sin nya roll med ansvar för Sverige och Norden. Förutom att arbeta med kunder och leverera projekt kommer Sven att fokusera på utvecklingen av hela affärsområdet Talent & Rewards inom regionen. Maria Beronius, fram till nu ledare för Talent & Rewards, övergår till en roll som Market Seller och kommer i rollen att arbeta vidare med att utveckla en stark lokal samarbetspartner för våra kunder inom området Talent & Rewards.

– Jag är glad över att vi har kunnat genomföra en internrekrytering för att förstärka vårt marknadsledande team inom T&R i Norden. Sven kommer att bidra med erfarenhet samt intryck från en annan marknad med kan redan vårt kunderbjudande samt WTW:s struktur. Han kommer därför att få en flygande start i rollen. Jag är även väldigt glad att Maria Beronius genom detta kommer att ha mer tid för kund- och marknadsinriktat arbete. Vi ser en klar ökning i efterfrågan på de tjänster vårt T&R team tillhandahåller, säger Johan Forsgård, Managing Director för Willis Towers Watson Sverige/Finland.

Sven Huber är sedan 1 april ansvarig för WTW:s Talent & Rewards team för Sverige och Norden och utgår från vårt huvudkontor i centrala Stockholm.

För mer information, kontakta:
Johan Forsgård, Managing Director Willis Towers Watson
+46 (0)70 669 00 18, johan.forsgard@willistowerswatson.com

Willis Towers Watson (NASDAQ: WLTW) är ett ledande globalt försäkringsförmedlings-, teknik- och konsultbolag. Med rötter tillbaka till 1828 har Willis Towers Watson över 45 000 anställda i mer än 140 länder och marknader.

Vi utformar och levererar råd och tekniklösningar som optimerar hantering av kapital, sak- och personrelaterade risker, anställningsförmåner, belöning och övrigt humankapital. Vi är ett globalt företag som genom lokal närvaro och expertis kan erbjuda skräddarsydda lösningar anpassade till lokala trender, marknader och lagstiftning. Genom kompetens, professionalism, engagemang och kundfokus hjälper vi kunder runt om i världen att vända risk till tillväxtmöjligheter.

I Sverige inleddes verksamheten 1979 och idag är vi en av landets ledande rådgivare inom ersättningsrelaterade områden, pensioner och vidare förmåner, aktuariella tjänster (liv och sak), samt risk- och försäkringsförmedling inom sakförsäkringsområdet. Vi är cirka 200 medarbetare i Stockholm (HK), Göteborg, Malmö och Karlstad.

Willis Towers Watson är dessutom tillsammans med Max Matthiessen, en av Nordens största liv- och sakförsäkringsförmedlare.

Välkommen att läsa mer på www.willistowerswatson.com

Kommentarer (0)

Kommentera