Träna din inre kondition - mindre stress, mer glädje!

Pressmeddelande   •   Jan 30, 2018 10:36 CET

Öka ditt välmående och bli en bättre vän, kollega, förälder - helt enkelt en bättre medmänniska.

Att hjärnan är formbar är en av 1900-talets större upptäckter. Precis som vi kan träna den fysiska konditionen kan vi bygga nya mentala muskler och träna oss till nya vanor och beteenden för att öka glädjen i vardagen.

Tomas Gunnarsson - Träna din inre kondition – Mindre stress, mer glädje!

Tomas Gunnarsson bjuder på en härlig och engagerande föreläsning som pendlar mellan skratt och allvar. En föreläsning som passar lika bra för arbetslaget som för privatpersoner. Med sitt pedagogiska upplägg utifrån den senaste forskningen, och utan pekpinnar, lär du dig ett antal träningsredskap att använda för att öka din glädje. Föreläsningen motiverar till att komma igång med träningen, inte bara i tanken.

Axplock ur föreläsningen:

• Framgång, vad är det?
  • Vägen till nya vanor och beteenden.
  • Hur du går som vinnare ur motgångar.
  • Tre-stegs-modell för att hantera kritik.
  • Hur du får dina relationer att blomstra.

Om Tomas Gunnarsson

Tomas Gunnarsson är en mycket eftertraktad föreläsare och uppskattad författare till de bästsäljande böckerna Att överlista Jante och Träna din inre kondition – Mindre stress, mer glädje. Tomas har en grund inom psykosyntes och har haft egen terapimottagning, och jobbat under många år med ledarskapscoachning och grupputveckling. Utöver detta är han entreprenör ut i fingerspetsarna och har stor erfarenhet av entreprenörskap inom olika branscher och befattningar som alla har gett honom djup insikt i vad som krävs för att starta en positiv förändring. Han menar att glädje såväl som på och utanför arbetsplatsen uppkommer först då både hjärna och hjärta samverkar, varför han kallar sig själv för ”Mental och hjärtlig styrketränare”.

Du ser Tomas på följande orter under våren:

Wimab Utbildning AB arrangerar sedan snart 30 år seminarier och kurser både i och utanför Sverige för privatpersoner och arbetsplatser. Tillsammans med Sveriges mest professionella inspiratörer och föreläsare som Kay Pollak, Mia Törnblom, Olof Röhlander med flera är målet att ge människor verktyg att se möjligheter, öka motivationen i livet och finna den inre drivkraften både på jobbet och privat. Vi ger människor chansen att ta möjligheten som kanske förändrar deras liv.

Wimab Utbildning erbjuder idag förmedling av samt storseminarier med Sveriges bästa föreläsare/inspiratörer samt kurser inom exempelvis hälso- och sjukvård. 2010 såldes 23 000 biljetter.

Kommentarer (0)