Ny årgång av Sauvignon de Bordeaux!

Nyhet   •   Jul 15, 2011 11:42 CEST

Ny årgång av sommarfräscha Sauvignon de Bordeaux!

Sauvignon de Bordeaux signerat vinmakaren Francois Lurton byter nu årgång. Enligt kritikerna är årgång 2010 decenniets mest strålande sedan 2005 och vinet bjuder på frukt och fräschör i samma förpackning.

Vinet är gjort på druvan Sauvignon Blanc som med sin naturliga friskhet och tydliga frukt blir den perfekta matchen till sommarens råvaror. Prova till sommarsallad med gulbetor och fetaost, grillad röding med sparris och skärbönor eller varför inte som fördrink i eftermiddagssolen.

4184 Sauvignon de Bordeaux 2010 finns i Systembolagets ordinarie sortiment och kostar 85 kr.

Den dynamiske och målmedvetne Francois Lurton är uppvuxen i en av Bordeaux's främsta vinfamiljer. 1988 startade han egen konsultverksamhet med ”flying winemaking” som en specialitet. Idag producerar han viner från fem länder under den egna etiketten Francois Lurton, däribland storsäljaren Les Fumées Blanches.

Kommentarer (0)

Kommentera