Stolta importörer av Årets vinare 2015!

Stolta importörer av Årets vinare 2015!

I början på december gick Allt om Vins prestigefyllda tävling Årets Vinare av stapeln och vi är mycket stolta över att ha kammat hem tre medaljer!

Årets vinhus – SILVER: Giacomo Borgogno

Världsberömda Baroloproducenten Borgogno har verkligen tagit den svenska marknaden med storm! Inte bara genom att ha skapat Borgogno Langhe Rosso, ett härligt rött vin som fått betyget superfynd av kritikerna. Fyra druvor i fin mix ger ett ljuvligt vin med mjuka tanniner och elegant syra och med toner av röda vinbär, körsbär, mörk choklad och kaffe. Klassvin för under hundralappen!

Nr 70384 Borgogno Langhe Rosso 2013, 75 cl, 99 kr

Årets vita box – BRONS: Les Fumées Blanches

Vitvinsmästaren François Lurton har laddat sitt succévin Les Fumées Blanches med alla de rätta smakerna för att matcha både lax och lutfisk. De friska tonerna av citrus, krusbär, svart vinbärsblad och krispiga gröna äpplen gör vinet till ett fräscht och välkommet inslag vid vinterns måltider. Utmärkt också som aperitif så med den här boxen är du väl rustad för vinterns långa, sköna helgdagar och oväntade besök!

Nr 22139 Les Fumées Blanches 2014, BiB 300 cl, 245 kr

Årets röda – SILVER: Fonterutoli

I hjärtat av Chianti har familjen Mazzei odlat vin sedan början av 1400-talet! Inte konstigt att de räknas till vinvärldens främsta. Övning ger färdighet, som bekant. Deras fyndstämplade Chianti Classico är en uppvisning i elegans och balans. Bara att njuta av tonerna av mörka körsbär, fin choklad och rostade fat!

Nr 32229 Fonterutoli Chianti Classico 2013, 75 cl, 149 kr

Fler vinnarviner!

Utöver medaljerna finns flera av våra favoriter med i topplistorna. Dessa viner har nominerats men inte tagit medaljplats.

Nr 2103 Solosole Vermentino, 75 cl, 119 kr – Årets vita

Nr 70384 Borgogno Langhe Rosso, 75 cl, 99 kr – Årets röda