Europas bäste finner viner åt Winefinder

Pressmeddelande   •   Feb 25, 2014 15:40 CET

Europamästaren Arvid Rosengren är klar för Winefinder.
Hans uppdrag: Hitta cirka 10 nya kvalitetsviner per månad.
- Det är med glädje jag åtagit mig detta uppdrag.

Arvid Rosengren, som i september utsågs till Europas bästa sommelier, kommer från och med idag att finna nya viner till Nordens ledande nätbutik för kvalitetsviner; Winefinder.se.
I sin roll som Wine Director för Copenhagen Concepts restauranger i Danmark och London och med sina 120 resdagar per år provar Arvid fler viner än de flesta i världen. Hans uppdrag är tydligt; finn varje månad ca 10 av de bästa vinerna i olika prislägen.

Winefinder köper därefter in vinerna från sitt nätverk av internationella vinhandlare eller via vinbörsen i London och erbjuder vinerna på winefinder.se/arvids-vinresa.aspx under konceptet ”Arvids vinresa”.

-  Arvids meriter talar för sig själva varför vi är glada att vi kunnat finna ett samarbete som ger våra kunder tillgång till ett antal nya, spännande viner varje månad, säger Ole Nielsen, VD Winefinder.

Winefinder har en vinkommitté bestående av Nordens bästa sommelierer. Som sommelier på de bästa restaurangerna har medlemmarna i Winefinders vinkommitté varje dag kontakt med människor som tycker om goda viner. Deras erfarenheter är därför den bästa marknadsindikator Winefinder kan önska sig. I vår marknadsposition som Nordens ledande vinmäklare, utan några egna vinagenturer, kan vi därmed välja fritt vilka viner vi vill erbjuda våra kunder.

-  Winefinders fokus på kvalitetsviner i kombination med det helt fria mandat jag har att välja viner gör att jag med glädje åtagit mig detta uppdrag, säger Arvid Rosengren.

Winefinder ApS är ett av Winefinder AB helägt danskt dotterbolag som erbjuder Nordens största sortiment av kvalitetsviner. Winefinder AB som grundades 2005 är en svensk verksamhet med inriktning på vinrelaterade arrangemang.

Winefinders 1 000 bästsäljande viner det senaste året har alla fått minst 90 poäng av 100 av världens ledande vinkritiker eller godkänts av Winefinders vinkommitté bestående av 15 av Nordens bästa sommelierer. Winefinder säljer inte lådviner, alkoläsk, sprit, cider eller öl.

Ole Nielsen, VD och grundare.

on@winefinder.se  +46 709 43 34 38 www.winefinder.se

För mer info om Winefinder, http://winefinder.se/Press.aspx

Arvid Rosengren

Mobile (+45) 31 53 59 35