Winefinder arrangerar Sveriges Största Bordeauxprovning

Pressmeddelande   •   Aug 10, 2015 07:00 CEST

För femte året i rad arrangerar Winefinder Sveriges största Bordeauxprovning för allmänheten. Den 3 september finns 45 av de bästa slotten i distriktet representerade på Münchenbryggeriet i Stockholm för att presentera sin senaste årgång, 2014, plus ytterligare minst en äldre årgång. Evenemanget är öppet för alla som köpt biljett på winefinder.se.

–Winefinder satsar vidare på att bli ledande leverantör av kvalitetsviner till svenska folket. Att arrangera Sveriges största provning av Bordeauxviner ligger helt i linje med den ambitionen, säger Ole Nielsen, VD och grundare av Winefinder.

2014 har redan hyllats som den bästa årgången sedan 2010. När Winefinders Wine Team, tillsammans med världspressen och inköpare från hela världen, var i Bordeaux tidigare i år så var teamet imponerade över kvaliteten på vinerna.

–Vi var väldigt imponerade av den generella kvaliteten på de vinerna som hade mycket fin frukt och en bra struktur med mjuka men tydliga tanniner. 2014 är en riktigt bra årgång också för de vita torra och söta vinerna från Graves och Sauternes, säger Ole Nielsen.

För Winefinder är provningen en möjlighet att bjuda sina kunder och framtida kunder på en unik och spännande upplevelse. Och i år är provningen större än någonsin tidigare.

–I år erbjuder vi dessutom våra bästa kunder en VIP-provning; säger Ole Nielsen.

Bland de medverkande egendomarna finns bland andra:

Château Pichon-Longueville Baron, Château Léoville Barton, Domaine de Chevalier, Château Beausejour-Bécot, Château Lagrange, Château Giscours, Château Beychevelle, Château Smith Haut Lafitte, Château Canon la Gaffelière, Château Petit-Village, Château Guiraud och Château Suduiraut.

Läs mer om eventet här!

Winefinder ApS är ett av Winefinder AB helägt danskt dotterbolag som erbjuder Nordens största sortiment av kvalitetsviner med målet att under 2015 bli världens bästa vinbutik på nätet. Winefinder AB som grundades 2005 är en svensk verksamhet med inriktning på vinrelaterade arrangemang.

Winefinder säljer inte lådviner, alkoläsk, sprit, cider eller öl.

Ole Nielsen, VD och grundare.

on@winefinder.se  +46 709 43 34 38 www.winefinder.se

För mer info om Winefinder, http://winefinder.se/Press.aspx