Winefinder erbjuder ”för bra vin för Systembolaget”

Pressmeddelande   •   Jun 17, 2013 13:07 CEST

Vinet Fulget 2011, som fått fina betyg av svenska vinskribenter och har mottagit flera internationella utmärkelser, däribland guldmedalj vid 2012 års upplaga av IWC (International Wine Challenge) erbjuds fr. om idag på Winefinder (Länk till Winefinders sida för vinet).

Vinet drogs av formella skäl tillbaka i sista stund från Systembolagets butiker vilket skapade problem för den svenska vinimportören Spanskavin.se. Läs mer här.

”Då Winefinder brinner för att göra bra saker för svenska vinälskare kände vi att vi gärna ville erbjuda vinet”, säger Ole Nielsen, VD och grundare av Winefinder.

”Då vinet är utmärkt och priset bra så kommer vi snabbt att sälja de flaskor som nu inte erbjuds via Systembolaget. Vi har all respekt för Systembolagets inköpsregler men den här gången kom en liten kvalitetsimportör i kläm. Vi är därför glada att vi kunde hjälpa till” säger Ole Nielsen.