Winefinder erbjuder kvalitetsviner till City Gross kunder

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2013 11:05 CEST

Winefinder erbjuder fr. o m idag privatpersoner över 20 år ett antal utvalda kvalitetsvinlådor på www.citygross.se. City Gross blir därmed första dagligvarukedja i Sverige som ingår ett samarbete med Winefinder.

Rent praktiskt erbjuds den som är över 20 år och prenumererar på City Gross Matkasse en möjlighet att beställa vinlådor med inledningsvis sex eller tolv flaskor kvalitetsvin med olika inriktning. Viner som också finns på Systembolaget är garanterat billigare och alla köp omfattas av Winefinders kvalitetsgaranti.

Lådorna kan hämtas i City Gross butiker som i det fallet fungerar som utlämningsställe, alternativt levereras i hemmet.

– Allt fler svenskar köper mat och vin på nätet och en betydande tillväxt, på bekostnad av butikskanalen, förväntas framöver. Winefinder har valt City Gross som partner då vi anser att City Gross ligger längst framme inom området mat på nätet, säger Ole Nielsen, Winefinders VD och grundare.

– Genom en avancerad tekniklösning kan kunden enkelt handla av Winefinder och få sina viner levererade samtidigt med sina matkassar från City Gross, säger Ole Nielsen.

– Vi vill driva på utvecklingen av svensk dagligvaruhandel och menar att det nu är dags att göra det möjligt för våra kunder att enkelt få tillgång till kvalitetsviner samtidigt med maten, säger Carola Grahn, ansvarig Mat & vin, Bergendahls Food.

Winefinder, som hjälper kunder importera attraktivt prissatta kvalitetsviner har via sina leverantörer tillgång till ca 20 000 viner och marknadens absolut bästa teknik, lager- och logistiklösning.

Winefinder har ett unikt kontrollsystem, där köparen vid utlämning kontrolleras avseende rätt ålder, att denne ej är påverkad samt att en langningssituation ej föreligger. Via en elektronisk återkoppling säkerställs att alla leveranser gått rätt till.