Fantastiska betyg för Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic 2013!

Vår Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic 2013 har sedan lanseringen fått fantastiska betyg av ett antal vinkritiker.

Vad sägs om "Bästa Köp!" i Allt om Vin nr 8 2014 eller "Favoritvin kring hundralappen” av Alf Tumble i DN 2014-09-10?

Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic 2013  som lanserades 1 september i Systembolagets fasta sortiment, är ett vitt ekologiskt vin från Loire i västra Frankrike. Vinet är som namnet antyder gjort enbart av druvsorten Sauvignon Blanc, en druva vars tydligt aromatiska och friska  profil blivit väldigt populär bland svenska konsumenter.

Jolie Fleur, eller ”vacker blomma” som namnet betyder på svenska, är en serie ekologiska viner som inspirerats av doften från de blommor som omger ekologiska vingårdar. Blommorna fyller flera funktioner - att attrahera pollinerande insekter som bin och fjärilar, men också för att skapa biologisk mångfald samt fungera som mätare för vilka insekter och eventuella angrepp som finns i vingården.

Du hittar Jolie Fleur i din Systembolagsbutik.

Namn: Jolie Fleur Sauvignon Blanc Organic 2013

Art nr: 2091

Pris: 89kr

Läs mer om vinet på Joliefleur.se