Mitt Kök 2013 - Snabba och heta möten med vinvärldens stjärnor - boka nu för att få plats!

Det behövs inte många sekunder förrän du känner om den rätta, pirrande känslan infinner sig. Det vet alla som provat på speed dating. Och det är med vin som med människor. Testa dina känslor för riktigt goda viner och möt stjärnorna som skapat dem. Välkommen på Speed Tasting på mässan Mitt Kök!

Vi följer upp förra årets succé som sålde ut direkt! Bakom Speed Tasting ligger vinimportörerna WineWorld och The Wineagency. Du får möta utvalda vinmakare i absolut toppklass och testa deras viner i en virvlande resa runt vinvärlden. Under 40 minuter sitter du lugnt vid ditt bord medan vinkändisarna hälsar på med sina viner. Fyra minuter har var och en till sitt förfogande, sedan ljuder gonggongen och nästa står på tur. Du behöver bara låta dig svepas med av deras passion och kunnande i det ena laddade mötet efter det andra. Blir det kärlek vid första ögonkastet? Väcker det intensiva mötet lusten efter mer? Du minns väl hur det står i visan: Underbart är kort!

Speed Tasting kostar 150 kronor och äger rum mitt i vår stora monter C11:31. Där kan du anmäla dig och betala över disk om du vill vara med. Då får du besked om starttiden för just din Speed Tasting. Vill du försäkra dig om en plats redan nu bokar du enkelt via mässans hemsida www.mittkokmassan.se och betalar via nätet. Där hittar du också detaljerad information om våra övriga arrangemang. Totalt finns tolv världskända vinproducenter på besök hos oss – en helt unik laguppställning! Åtta av dem deltar i varje speedtasting i ett rullande schema. Alla har ett gemensamt: De älskar sitt vin! Låt dem dela med sig av kärleken och testa vår Speed Tasting!

Säkra din plats redan idag och möt:

Francesco Ricasoli från Castello di Brolio
Jean-Francois Clouet från Champagne André Clouet
Marco Pajer från Castiglion del Bosco i Montalcino

med flera

Varmt välkommen!

Wineworld är en ung och framgångsrik vinimportör på den Svenska marknaden. Vi som arbetar i företaget har världens alla vinländer som arbetsfält med samma uppdrag: att hitta ett vin som har den kvalitet, prisvärdhet och potential att det kan bli en storsäljare i Sverige.