Winningtemp kniper andraplats bland svenska bolag i Tech5

Göteborgsbaserade HR-Tech bolaget Winningtemp deltog i den prestigefyllda tävlingen Tech5 som avgjordes i Amsterdam den 24 maj 2018. Företaget tog hem andraplatsen bland de svenska bolagen och landade på 27:e plats i Europa som snabbast växande techbolag, baserat på ekonomisk tillväxt. – Topplaceringarna sätter Winningtemp på kartan inte bara i Sverige, utan i hela Europa, säger VD Pierre Lindmark.

Andraplatsen bland svenska bolag i Tech5 betyder givetvis mycket för Winningtemp, som vuxit med hela 547 procent. Tävlingen arrangerades för femte året i rad av The Next Web, som uppmärksammar och arrangerar evenemang för växande techbolag, och Adyen, som erbjuder en betalningsplattform för snabbt växande företag. Bolag medverkar från sex europeiska nyckelmarknader: Holland, Sverige, England, Spanien, Frankrike och Tyskland.

– Att få ta emot dessa priser känns fantastiskt kul. Det är ett erkännande på att vi gör ett bra jobb och har en tjänst som verkligen levererar värde till våra kunder. Detta ger oss verkligen motivation till att fortsätta jobba hårt för att utvecklas och skapa en ännu bättre tjänst, berättar Pierre.

Internationell exponering

Att Winningtemp även landar på en 27:e plats i Europa har stor betydelse för företaget, som nu fått internationell exponering via deltagandet. Finalisterna i tävlingen blir snabbt en del av det nätverk som består av de snabbast växande företagen i Europa.

– Bara av att vara en del av sammanhanget är ett erkännande på att vi är på rätt väg och den spännande framtid vi har framför oss med en större internationell expansion, avslutar Pierre.

För mer information om Winningtemp: Pierre Lindmark, +46709616134, pierre@winningtemp.se

För mer information om tävlingen: https://thenextweb.com/tech5/

För mer information om vinnarna i Sverige: https://thenextweb.com/tech5/country/sweden