Sponsra smart

Pressmeddelande  •  2011-09-06 14:00 CEST

Det finns fler sätt att stödja föreningslivet än att ge en påse pengar. Wint har anställt Hagfors IF:s talangfulla Linnéa Nilsson för att jobba i receptionen och med redovisningstjänster.

“Vi ville hjälpa Hagfors IF att behålla en av sina många duktiga innebandyspelare lite längre” säger Björn Elfgren, VD på Wint. “Dessutom får vi en jättego tjej som hjälper oss och tillför bra saker i vårt företag”.

Wint vill att fler lokala företag sluter upp och hjälper till att erbjuda arbeten till idrottande ungdomar. För att kunna behålla dem ett par år längre i bygden.“Vi vill absolut att ungdomarna ska flytta ut och studera”, fortsätter Björn. ”Men det finns en poäng i att kunna erbjuda alternativ och att få landa mellan gymnasiet och vidareutbildning. Kan vi samtidigt hjälpa föreningslivet är vi väldigt nöjda”.

För Linnéas del innebär anställningen att hon får inkomst och arbetslivserfarenhet hos ett företag som samtidigt ger henne flexibilitet att planera så hon hinner med både jobb och träning.

“Ska jag kunna satsa på innebandyn så behövde jag ett jobb där jag kan lägga upp mina arbetstider relativt fritt, så detta är helt klart en förutsättning för att jag ska kunna fortsätta att spela på den här nivån”, säger Linnéa. ”Vi får se hur det blir med polisplanerna nu. Jag kanske hittar något kul här”.

Foto: Kattarina Leander

Wint är en snabbväxande revisions- och redovisningsbyrå, representerad med kontor på flera orter i Värmland samt i Mora, Stockholm, Göteborg och Växjö. Företaget bildades 1955. Björn Elfgren, är VD och största ägare. Bolaget har 37 anställda och omsätter cirka 30 miljoner.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom