Future Marketing Tech Awards ger start-ups chansen att växa snabbare

Pressmeddelande   •   Jan 29, 2018 09:00 CET

Johanna Björklund, VD på Smart Video var 2017 års vinnare. Intervjuas av Kristin Kaspersen.

Efter förra årets succé med pitchtävlingen 'Future Marketing Tech Awards' ger martech-bolaget Wiraya i samarbete med branschorganisationen Swedma återigen marketing tech startups chansen att växa.

I tävlingen får två finalister pitcha sin lösning inför en fullsatt publik av marknadsförare på Waterfront i Stockholm den 22 mars

-"Alla startups drömmer ju om att få visa upp sin produkt för de stora potentiella kunderna, men det kan vara utmanande att få deras tid och uppmärksamhet. Därför har vi på Wiraya, som gått från startup till etablerat martech bolag, startat Future Marketing Tech Awards", säger Oskar Klingberg, CEO på Wiraya.

-"Med tävlingen vill vi hjälpa nästa generations marketing tech startups att etablera sitt namn både i Sverige och internationellt, och på så sätt kunna växa snabbare", fortsätter Klingberg

-"Den största vinsten av priset har varit den positiva publicitet vi fått, och en ökad trovärdighet i produkten. Vi fick också fantastiskt feedback av juryn", säger förra årets vinnare Johanna Björklund, VD på Smart Video.

Så här deltar man:

• Anmälan sker på fmtawards.se senast den 1 mars 2018.
  • Startup bolaget säljer in sin lösning i en kort video på ca 2 min
  • Bidraget publiceras på guldnyckeln.se och sprids i sociala medier för marknadsförare
  • Bidraget bedöms av en expertjury som utser de två finalisterna som får pitcha på Guldnyckelns inspirationsdag den 22 mars.

Förutom chansen att få presentera sitt företag inför en annars svårtillgänglig publik, får det vinnande företaget en plats på CEBIT 11-15 juni, som är världens ledande mässa för digitalisering, där SCALE11 är helt dedikerad åt startups. Dessutom får vinnaren konsultation av investerare och affärsänglar, delta i pilotprojekt där produkten testas på SEB i Sverige, samt biljetter till Dreamforce i USA.

Juryn består av:

Gustav Lagercrantz, Managing Partner på Monterrro Invest

René Weinmann, Project Director SCALE11 at CEBIT

Stefan Davill, Head of Marketing and Communication, Private, SEB

Baman Motivala, Area VP Nordics, Salesforce

Johanna Wollert Melin, Ängelinvesterare och VD/grundare, Trice

Tävlingen är öppen fram till den 1 mars och vinnaren utses 22 mars 2018.

Mer information om Future Marketing Tech Awards samt anmälan görs på: fmtawards.se

Om Wiraya
Wiraya är ett svenskt marketing tech-bolag som utvecklar och marknadsför en mjukvara som med hjälp av data skickar individanpassad röst- och textkommunikation i mobilen. Automatiskt. Mjukvaran används av företag som vill att deras kunder ska börja, ändra, sluta, känna till, förnya eller köpa något.

Bolaget startade 2008 och har idag flera av norra Europas mest kända konsumentföretag som kunder. Wiraya omsatte ca 50 miljoner kronor 2017 och har drygt 40 anställda med huvudkontor i Stockholm och säljkontor i London.

Besök vår hemsida på www.wiraya.com

Kommentarer (0)